Sunday, April 29

BERSIH 3.0: Real video Polis langgar orang awam...

Kereta Polis merempuh dengan laju orang awam di hadapan SOGO.

video
Berita yang menyatakan ada meninggal tidak benar sama sekali, tiga yang dilanggar parah, seorang wanita cina terperosok bawah kereta polis, sebab tu orang ramai terbalikkan kereta polis, sebab nak selamatkan wanita tu.

Polis pun tak dak yang meninggal, walaupun dibelasah dengan agak teruk orang ramai yang tidak puas hati mereka langgar pendemo. Sumber...

26 comments:

  1. yang dorang gi pecah cermin keta polis tu pehal... bukan itu punca kereta hilang kawalan

    ReplyDelete
  2. Bodoh mu ni, amno tunggu masa nk masuk kubut

    ReplyDelete
  3. betul apa anonymous tulis punca kereta polis tu terbabas disebabkan cermin pecah so sama2 salah...........

    ReplyDelete
  4. "seorang wanita cina terperosok bawah kereta polis" xde pn????????

    ReplyDelete
  5. bg aku, jika ada peserta cedera kena langgar oleh keta polis, itu cukup jelas satu kemalangan yg tidak disengajakn. tapi kecederaan anggota polis dan seorng wartawan juga cukup jelas bukan satu kemalangan. tapi suatu yg disengajakan oleh para peserta bersih yg kononnya sedang berjihad dan berakhlak Islam PAS.
    sesungguhnya rakyat sedang memerhati dan menilai kamu...meskipun mrk cuma berdiam diri.

    -wau

    ReplyDelete
    Replies
    1. mu bodoh

      Delete
    2. tak sengaja otak kau,kau ni otak lembu ke manusia..x kn x knl lagi polis2 malaysia pnye perangai...bodoh

      Delete
  6. Hello pengomen paling bawah a.k.a WAU, cara ko cakap "sesungguhnya rakyat sedang memerhatikan kamu" tu agak poyo ye? Ko jangan laaa feeling feeling kekonon rakyat suma ni side UMNO barisan Apco tuh...tolong la simpan kemas statement basi yg memualkan itu yerrr...hakikatnya semua rakyat tahu tembelang najib dan bongkaknye rosmah...buat harta negara ni mcm harta dia sendiri..Dan jangan la berangan golongan muda malaysia ni hadap sgt dengan pemerintahn rejim umno kesayangan ko tu...

    Dasar cetek ilmu agama, tolong pemimpin zalim..kaki fitnah etc..ko tau tak manusia mcm ko la yg Rasulullah SAW tak mengaku umat dan tak dibenarkan untuk minum di telaga Baginda telaga kauthar sebab ko sokong pemimpin zalim. Cuba la ko belek2 ceramah2 youtube UAI tu bukan ko sebok pikir pasal pemimpin2 BN ko yg kaya raya dan sedang bermewahan sambil teguk beer . San miguel, anyone?

    pffffttttttttttttt

    ReplyDelete
    Replies
    1. pasal kes najib dgn zahid hamidi nak kena dakwa kt perancis tak nak kecoh lak kat tv 3 suku..polis pon bodoh dah tahu orang berkumpul dia sibuk nak menyemak...aku tak respek sangat pasal polis ni..kampung aku pun polis tak betul..member aku yang polis pun..masa jadi rekrut siap cite..klu aku jadi polis tak nk wat keje jahat...bila dah jadi polis..semua dia langgar kecuali mabuk je dia tak layan..

      Delete
    2. SETUJU!

      Delete
    3. aku tak nampak pun ada perempuan cina kat bawah kereta tu...lpas kna langgar hilang terus? kalau berani tunjuk la video sambungan. video yang kereta diterbalikkan tu yang menunjukkan tak de sape-sape pun kat bawah kereta tu.. tak payah nak putar belit fakta la woiiii..
      Zaman dakwah Rasulullah s.a.w dahulu, penuh dengan tentangan. tapi ada Rasulullah s.a.w menghina, mencaci, memaki atau provoke lagi? Dakwah tetap berjalan tanpa paksaan, kerana kebenaran itu terbitnya dari hidayah. dan hidayah tu bukan kita yang boleh tentukan. Tak perlu lah mendesak2 dan mencetuskan pertembungan dan pertelingkahan. yang mengaku berpegang pada Al-Quran dan As-sunnah tu, tolong jan...gan menjemput fitnah. Sejak dari awal lagi saya mmg sangat tidak bersetuju dgn perhimpunan ini, kerana ruh2 didalamnya tidak semuanya cukup bersih untuk menangkis amarah. tambah2 anak2 muda yang nafsunya sedang panas. nasihat saya, sila kaji punca kejatuhan kerajaan khilafah. jika anda mendalaminya, anda pasti tahu apa kesan dari pertembungan ideologi yang memecahbelah ini. ambil pengajaran dan cuba jauhkan selagi terdaya.

      sedarlah, kalian yg berhimpun atas jalan tu telah menzalimi hak orang lain. apa hak anda untuk menzalimi hak orang lain?

      Delete
    4. wah.. ko sokong ambiga laknatullah kira jihad ke?? boleh dapat minum telaga kauthar ke?? fatwa yusuf qardawi mengharamkan kerjasama dgn kafir harbi ko x nak ikut lak.. amik patwa niki ajis jgk..

      Delete
    5. setuju dan sokong..

      Delete
    6. anonymous 6.43 bodoh dan bangang..Kita bukannya sokong ambiga...kita sokong supaya pilihanraya kali ni bersih...cubalah fikir mengenai penambahan undi di selangor ...logik ke,,,,

      Delete
    7. Anonymous 10.46, 11.33... ko berdua tak pikir ke... apa yg kau buat ni lah akibatnya.... aku nak tanyalah..mak n ayah kau kalau tahulah, dia sendiri akan malu pada Allah .... sebenarnya ambiga saja reka benda ni supaya org "Melayu" cm kau dapat dibersihkan...bangsa lain duk rumah tunggu keluar cerita dlm internet.....

      Delete
    8. anonymous 11.33, memanglah ko x sokong ambiga..tp perbuatan ko ni nmpk sgt ko sokong dia 100 peratus. ko x tau ape agenda dia dsebaliknya..dye nak hancurkan org melayu..dah sah dia sesat ko nk sokong dia..ni yg ko banggakan ikot perhimpunan bersih tu.. perbuatan ko tu LOGIK ke demi masa depan negara!!!

      Delete
  7. wau- macamana anda boleh berpendapat kalau kena langgar ia tk disengajakn? lojik apa yg anda pakai? kalau gerakan terakhir kereta sblm berhenti itu laju, lojiknya ia tentulah lebih laju sebelum itu. Dan apa niat polis membawa kereta dengan laju ditengah keadaan org ramai berhimpun?. nk komen biarlah lojik. lebih baik kita sama-sama siasat.

    kak jat dpt rm250juta rakyat dpt rm500. Hidup Umno!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fitnah tuh. Dosa. Kak jat xndpt 250 juta, salleh yg dpt. Nih dah dosa dahnnih

      Delete
  8. abang anon kat atas yang bagi komen kepada wau.

    saya rasa statement ni betul

    "sesungguhnya rakyat sedang memerhati dan menilai kamu...meskipun mrk cuma berdiam diri."

    sebab, saya sendiri tidak hadir dalam bersih, dan sedang perhati gelagat 2 pihak, tapi sy bukan jenis terus jump to conclusion.

    Hal propaganda media terhadap rakyat, sy tahu, cerita kereta polis ni, yes, mmg orang baran sebab polis ni rempuh 3 orang dan seorang meninggal, tapi tengoklah tv3 kata apa.

    dan, tidak dinafikan, kereta tu terbabas sebab cermn pecah. dan berani cakap, abang polis tu confirm2 kena belasah. - kalau sy pun sy belasah jugak sebab dah marah.

    tapi, langgar orang dan belasah orang both are salah di sisi undang2. jangan cakap lah hal polis belasah orang, itu biar akhirat yg jawab.

    hmmm. sy masih belajar, dan belum lagi baligh hal2 politik. cuma kat sini, kalau lah abang anon kat atas kembali nak tengok komen, cuba baca komen abang wau tu baik2, dia tak maksudkan kami as rakyat2 BN sedang memerhati. tapi kami - ialah rakyat negara malaysia sedang memerhati.

    dan yes, mmg politik negara kita kotor. tapi aku harap, selepas bersih 3.0 ni. tak akan ada dah yang kotor2. biarlah jadi fully democratic country yang gah dan biar orang2 negara kita yang sedang berada kat dalam negara dan negara luar boleh bangga!

    biar anak anak macam aku boleh bangga!

    Komen pun kena ada adab. even selaku ANON. kan ?

    Kita Islam, bersaudara, komen bagitahu sudah, emosi2 tu semua cucuk2 dari yang ketiga :)

    Owh btw, to chinese and Indian/ other races that came here thru google search. feel free as u please to leave comment and argue about anything :) but. u know. keep cool :)

    Afraid, if any other foreigners came here too, and saw our hetic comment.. owh. k bye :)

    BERSIH 4.0 ada tak ? *joke :D

    ReplyDelete
  9. kena baling cermin pecah kereta ilang kawalan???

    habis tu kena sembur dengan polis dengan sengaja.. peserta bersih tak boleh hilang kawalan?

    rakyat tak sebodo kamu, berapa puluh orang dibelasah polis?? takkan satu video ni ko kaji.. kata pemerhati...


    polis kena belasah sekali sebab dia langgar orang...


    so kesimpulan dia mudah buat orang tak paham=

    polis sembur gas
    rakyat baling batu
    polis langgar peserta bersih
    peserta bersih lanyak polis

    cash & carry la bro.. sapa mula dulu?? jgn la hina rakyat n jilat bontot umno ko tu

    ReplyDelete
  10. APA PON TAK LEH.... INI BUKAN MASALAH PUKUL MEMUKUL... BUKAN MASALAH SAPA MULA DULU.... MASALAHNYA TAK ADA FAEDAH LANSUNG PERHIMPUNAN BERSIH NI DIADAKAN.... YANG GADUH MELAYU SAMA MELAYU.... ISLAM SAMA ISLAM... CINA DAN INDIA DUK MAKAN KFC SAMBIL TGK GELAGAT ORANG MELAYU... YANG RUGI AGAMA DAN BANGSA KITA... MALU AKU NGAN BANGSA SENDIRI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu..malu dengan bangsa kita sendiri..kucar kacir..

      Delete
  11. Kalau cermin pecah kau tekan minyak laju2? ke kau tekan brake? tu memang orang suruhan umNO untuk buat kacau kat bersih.

    ReplyDelete
  12. pabila duit mengatasi segalanya gini la jadinya... umno2

    ReplyDelete
  13. FUck The PAs....Mane ade Orang kena langgar kalau Kena Langgar Mne Mayat ke Atau Orang bawah Kereta....PAs>PARTI AJARAN SESAT<

    ReplyDelete
  14. dulu PAS berjuang memang untuk ISLAM tapi sekarang banyak yg tak betul dari betul! Saya dah hilang kepercayaan pada PAS lebih2 lagi yg menyokong BERSIH yg tak bersih. Buat malu org melayu dan ISLAM!

    ReplyDelete

Suka hampa la nak komen ka tak... dan, aku punya suka la nak publish ka tak...

Mau dok ingat, yang berahi sangat nak memaki orang berkarung-karung tuh, sila ke blog pecacai Umno okey... Sebab blog pecacai Umno memang dicipta untuk maki makian, terima kasih.

Hehe...

Related Posts with Thumbnails