Monday, April 9

LAWAK Bangang Parlimen Malaysia... kahkahkah...

LAWAK!!! Jawapan bertulis di parlimen...

Siapa pandai matematik? aku tak pandai, tak sekolah pun (mana nak sekolah, dah kerja). Cuba korang kira betul2 kertas jawapan bertulis dari Kementerian Dalam Negeri di Parlimen baru-baru nie... kira betul2...

Tahun 2009, seramai 14 orang mati dalam tahanan polis.

- 3 Orang dalam tanahan penjara
- 7 Orang dalam tahanan polis
- 17 Orang dalam tahanan depot imigresen
17 + 3 + 7 = 14 Orang ker?????

Tahun 2010 seramai 13 orang mati dalam tahanan

1 orang dalam tahanan penjara
9 tahanan polis
18 dalam tahanan depot imigrresen
Jom kira 1+9+18=13 ????

tahun 2011 seramai 21 orang mati dalam tahanan

17 dalam tahanan polis
18 tahanan depot imigresen
17+18=21 ????

Jangan main2 weiii... ini jawapan bertulis yang dikeluarkan di Parlimen... bukan dari buku 3 lima, tau!!!

Apakah kerana aku tak bersekolah atau menteri tak

ada pelajaran??? - Apek

Dipetik dari pesbook..

5 comments:

  1. salam sahabat. izinkan sy copy entry ni pastu sy letakkan link sahabat.

    ReplyDelete
  2. Dulu lembu dikondo.
    La lembu di parlimen pulak.
    Lorat dah BN/umno ni.

    Bagi depa mkn kismis minda.kot cerdik sikit.tak pandai juga,p jaga lembu mami sharizat

    ReplyDelete
  3. Patutlah budget nak buat projek selalu lari....menteri tak tahu kira....mungkin menteri ni tahu ilmu hisab aje tak?...

    ReplyDelete
  4. Salam shameel,
    Silakan... :-))

    ReplyDelete
  5. bodoh punya puak2 umngok ni tu la pasal darah daging semua makan duit rakyat, rasuah, seleweng, menipu,menfitnah,, so jadi la puak umngok yang bangang, bodoh, bingai,bangang,baghal, dan yang paling pasti BEBAL!!!

    ReplyDelete

Suka hampa la nak komen ka tak... dan, aku punya suka la nak publish ka tak...

Mau dok ingat, yang berahi sangat nak memaki orang berkarung-karung tuh, sila ke blog pecacai Umno okey... Sebab blog pecacai Umno memang dicipta untuk maki makian, terima kasih.

Hehe...

Related Posts with Thumbnails