Wednesday, November 28

Foto PANAS dari Myanmar, apa makna semua neh...

Gambar neh datangnya dari Bago, Myanmar yang diambil semalam oleh seorang teman FB ini telah menceritakan segala-galanya...

Ada ka memana macai Umno boleh tolong terjemahkan?


23 comments:

  1. Bhai Shalehudin...

    Aiyark... sampai ke Bago pon ader Persidangan Agung UMNO ker... hahaha

    ReplyDelete
  2. Di Mesir juga parti pemerintah menggunakan lambang dacing, bermakna dacing dimana2...org Myanmar menumpang tuah mencari rezeki di Msia yg makmur....alhamdulillah

    ReplyDelete
    Replies
    1. yelah dacing dimana2 tapi bentuk dacing sama seperti bentuk dan warna yang digunakan oleh BN. seperkara lagi dari sudut demografi, mana yang lebih hampir dengan myanmar? Malaysia atau mesir? negara mana yang lebih ramai pekerja myanmar? mesir atau malaysia? heeee come on laaa..

      Delete
    2. Salah ke org luar pakai lambang tersebut....tak salah kan??? siapa2 boleh pakai....yg salah kalau org luar mengundi di Msia....dia nak pakai baju apa pun itu dia punya pasal....anak2 Msia pun selalu pakai T shirt bendera US....yg salah kalau tak berpakaian atau pun ngentot bini org....jgn cari dosa kering nak memfitnah org...

      Delete
    3. itu yang tersurat je ... yang tersiratnya ....mamat tu gerenti dah dapat myKad ....akan balik ke malaysia semula time pru ... boleh tolong umno-bn menang.....!!!!

      Delete
    4. itu yang tersurat je ...yang tersiratnya ... mamat tu gerenti dah dapat myKad .... nanti time pru ....dia datang balik ...pangkah bn .... bantu umno-bn menang ....

      Delete
    5. hanya telahan yg membawa kpd fitnah.....hanya kerana memakai pakaian yg berlambang tertentu mereka dikatakan dpt myKad.....dosa memfitnah sgt besar dosanya...

      Delete

  3. Tak handal, kalau macam ni pun kau heboh..banggang. Cumanya BN tu mungkin dah global tapi PAS...setakat lambang atas pokok!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke kat atas pokok je?

      cuba kamu mendongak ke langit malam-malam, kat atas langit tu ape? Bulan ada dimana-mana diseluruh alam sehinggakan manusia berebut-rebut membina 'roket' nak ke bulan, dalam nyanyian pun 'kau laksana bulan', pepatah pun ade kata 'bagai punggok rindukan bulan', nak raya, nak puasa pun orang tengok anak bulan, kalendar dunia pun berdasarkan bulan, ,kuih raya cina pun disebut 'kuih bulan'.

      'Dacing' semua orang pertikaikan sebab 'timbangan yang tidak betul' menipu memanjang.....

      Delete
    2. Org perempuan dtg uzur bulan2 di panggil 'DATANG BULAN' yg ni sesuai utk bulan PAS di Malaysia...

      Delete

  4. Bersih...sampai ke Mekah tau. Itulah caranya PAS berkempen, kesucian Islam dinodai hanya kerana politik duniawi. kau org tak keluarkan pun. Masyarakat dah tau tembelang PAS, penyokong PAS, parti PAS tu Islam..he..he..

    ReplyDelete
    Replies
    1. politik dan islam adalah satu! hanya fahaman sekular sahaja mendakwa politik dan agama wajar dipisahkan! pandangan manusia sekular mendakwa tuhan 'bodoh' dalam ilmu politik!!

      Delete
    2. politik dan islam memanglah satu tapi ISLAM TU X BLEY DIPOLITIK KAN. Ko pk lah PAS tu menerapkan islam dlam pOlitik ke ISLAM TU DI POLITIK KAN.ramai sgt org2 kuat PAS yg betul2 berjuang utk islam da kluar..yg tggal tu sume pencacai si anwar n pencacai DAP. malu sket la..PAS sendrik yg buat islam tu lemah.ibarat melukut di tepi gantang..sanggup angguk apa je yg anwar and DAP buat. malu lah sket.jgan nk sebut ttg islm kalu pas sendrik yg gagal mempertahankan maruah islam.

      Delete
    3. Ye ke ....dlm PR rasenye xde sape y jd pencacai, yg nampak jadi pencacai dari dulu smpai skrg ialah UMNO yg jadi barua MCA,Gerakan,PBS,Ppp dn lain2.Bandingkn kedudukan sosio-ekonomi org islam diMalaysia slps di perintah oleh BN.masih mengemis dn merempat di bumi sndiri.

      Delete
  5. orang UMNO..yang jadi keldai dulu kini & selamanya...

    ReplyDelete
  6. Ini maknya BN/UMNngOk boleh dijulal dimana...sesiapa boleh beli kerakyatan dengan BN/UMNgOK asalkan pangkah dacing...memang Sial...

    ReplyDelete

  7. marilah kita muhasabah diri, baik PAS atau UMNO itu semuanya orang Islam. Kenapa kita tak bersama memajukan dan memperkukuhkan ummah bagi meningkatkan syiar Islam. Kalau asyik bergaduh semasa Islam yg untung sangat adalah MUSUH ALLAH. PKR kalau nak join lagi bagus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dengan pandangan sedara, Melayu perlu bersatu tetapi dibawah wadah Islam dan bukan bangsa. Penyatuan dibawah bangsa akan menjadi seperti UMNO. Segalanya halal asalkan melayu maju! itu sebab melayu kian terhapus dan diambil peluang oleh musuh ALLAH. tiada garispanduan dalam bangsa melayu tetapi dalam Islam terdapat peraturan dan setiap peraturannya adalah sangat berhikmah! mana pilihan kita?

      Delete
    2. Sesama Islam jgn mendoakan KO kpd Islam yang lain....jgn riak dgn ibadah kita....entah2 org lain dapat pahala dr riak puak2 tertentu...

      Delete
  8. Aku setuju dengan Anon 9.06....hanya golongan sekular yg memisahkan politik dgn agama...hello brader...Islam dah lengkap...meliputi semua aspek...tolong fikir guna otak...jgn dok hentam main sedap mulut aje..kepada pecacai-pecacai Amno...ingatlah...kalau nak mengampu pun...jgnlah terlalu over sgt sampai mengadaikan akidah !!!!

    ReplyDelete
  9. Kalu BN pakai logo dacing digital,aku sokong sbb dacing kati tak tepat..lagipun brg kati ni dulu2 blh la.

    ReplyDelete
  10. Dan berpeganglah kamu semuanya kepada tali (agama) Allah, dan janganlah kamu bercerai berai, dan ingatlah akan nikmat Allah kepadamu ketika kamu dahulu (masa Jahiliyah) bermusuh-musuhan, maka Allah mempersatukan hatimu, lalu menjadilah kamu karena nikmat Allah, orang-orang yang bersaudara; dan kamu telah berada di tepi jurang neraka, lalu Allah menyelamatkan kamu dari padanya. Demikianlah Allah menerangkan ayat-ayat-Nya kepadamu, agar kamu mendapat petunjuk. 3-103
    bersatulah atas dasar Islam semoga diberkati Allah.

    ReplyDelete
  11. hidup umno...hidup umno...hidup umno....hidup umno..10000000000000x hidup umno dalam kebodohan selamanya.....semoga jadi cerdik la nanti selepas PR jaga negara.

    ReplyDelete

Suka hampa la nak komen ka tak... dan, aku punya suka la nak publish ka tak...

Mau dok ingat, yang berahi sangat nak memaki orang berkarung-karung tuh, sila ke blog pecacai Umno okey... Sebab blog pecacai Umno memang dicipta untuk maki makian, terima kasih.

Hehe...

Related Posts with Thumbnails