Saturday, December 15

KESIAN: Memang sah Ibrahim Ali neh kurang sihat...

Saya dikhianati, kata Ibrahim Ali


KUALA LUMPUR: Datuk Ibrahim Ali menuduh kedua-dua parti terbesar orang Melayu iaitu Umno dan PAS telah mengkhianati beliau kerana cemburu dengan kehebatannya.

Berikutan itu, Presiden Perkasa itu akan tetap mempertahankan kerusi parlimen Pasir Mas yang dimenanginya pada 2008.

Beliau menang atas tiket PAS tetapi kemudian meninggalkan parti itu untuk menjadi wakil rakyat bebas.

Ibrahim mengatakan Umno mengkhianatinya kerana memecat beliau dari jawatan ketua bahagian

Dakwanya, Umno memecat beliau ekoran berlaku persempadanan semula kawasan parlimen.
“Umno telah melukakan hati saya…dia pecat saya tanpa sebab.
“MT (majlis tertinggi) dalam mesyuarat mengatakan tidak ada ketua bahagian yang dipecat tetapi saya seorang dipecat,“ kata Ibrahim selepas perhimnpunan Perkasa di Tasik Titiwangsa hari ini.
Mengenai PAS, Ibrahim berkata, menjelang pilihanraya umum 2008 pemimpin parti itu datang berjumpanya kerana mahu bekerjasama.

PAS, kata Ibrahim mahu bekerjasama dengannya kerana beliau ramai penyokong terutama di Kelantan.

Katanya, jasa beliau kepada PAS lebih banyak dari yang diberikan parti itu.
“PAS hanya memenangkan saya seorang tetapi penyokong saya memberi kemenangan yang banyak kepada PAS.
“Orang PAS tidak senang hati dengan saya kerana saya bersikap terbuka dan berani menegur.
“Saya jadi mangsa cemburu…apa yang saya buat hebat,” kata beliau lagi.


5 comments:

  1. Dah lama saya tak gelak besar....Artikel ini telah mengembalikan humor saya yang kian hilang di akhir-akhir ini. Berkali-kali saya katakan bahawa Braheng ni amat berguna sebagai "Peran" (badut) dalam permainan Menora atau Mek Mulung. Dua tiga hari lepas beliau cuba membuat kenyataan-kenyataan besar memancing harapan agar dijemput kembali oleh UMNO. Apabila menyedari tiada siapa yang peduli beliau menukar strategy.

    Hanya Braheng Ali yang berani mengeluarkan kenyataan bodoh tanpa memikirkan reaksi orang ramai. Kerana bodoh dan sikap menyondol membabi buta ibarat sang tunggal yang tercedera menyebabkan Brahim Ali amat disenangi oleh Tun Mahathir Kutty, kerana mudah disuruh melakukan provokasi atau mengeluarkan kenyataan rasis di kala tertentu.

    Braheng Ali manusia bermuka tebal, tiada istilah malu. Beliau masih bermimpi untuk terus beada di dalam "limelight" walaupun usia berpolitik beliau sudah sampai ke penghujung hayat. Dalam erti kata lain, sukar untuk beliau meraih sokongan selain dari bercakap besar dan berusaha menyakinkan dirinya sendiri bahawa beliau masih ramai pengikut.Beliau dipecat dari UMNO seumur hidup kerana bertanding menentang umno di atas tiket bebas, Tak ada kena mengena dengan masalah persempadanan kawasan pilihanraya. Manusia ini tidak segan silu BERBOHONG.

    Kita lihatlah nanti, saatnya akan tiba jua apabila manusia hina ini akan kecundang dan berundur diri ibarat sekor anjing tewas yang melarikan diri "with its tail in between the legs"

    ReplyDelete
  2. Suruh braheng buat cam Mat Salleh kata" Put your head between your leg and kiss your *** and say goodbye" untuk PRU13 ni. Adios Braheng katak...

    ReplyDelete
  3. first grammy award for downsyndrome mp goes to ibrahim katak with papadam topi with mamak mahathir / lets clap clap clap chak chak chak/

    ReplyDelete
  4. kahkahkah...lawak giler mamat neh... sama sepesen dgn hasan jati...

    ReplyDelete
  5. Tak perlu menambah dosa dgn kata nista ....mamak mahathir, downsyndrome dan sebagainya.....Allah tak suruh kita mengumpat ciptaanNya......

    ReplyDelete

Suka hampa la nak komen ka tak... dan, aku punya suka la nak publish ka tak...

Mau dok ingat, yang berahi sangat nak memaki orang berkarung-karung tuh, sila ke blog pecacai Umno okey... Sebab blog pecacai Umno memang dicipta untuk maki makian, terima kasih.

Hehe...

Related Posts with Thumbnails