Monday, December 31

TERHOT: Haji Hadi konfom kalah ngan mamat neh [Gambar]

Serban Dia Kalah Tuan Guru Haji Hadi...

KUALA LUMPUR 29 Dis. - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak berhak meletakkan sebarang syarat kepada kerajaan untuk memberi penjelasan tentang amanatnya pada 1981 yang mengkafirkan UMNO, kerana perkara itu melibatkan soal akidah.

Bekas ahli seumur hidup dan aktivis Pas, Zainon Ismail (gambar) atau lebih dikenali sebagai C.N. Al-Afghani berkata, beliau hairan dengan tindakan Abdul Hadi meletakkan syarat untuk menjelaskan amanat tersebut tetapi tidak pula memberi sebarang syarat ketika amanat itu dibuat 31 tahun lalu.

Katanya, tindakan Abdul Hadi meletakkan syarat menunjukkan Presiden Pas itu lebih mengutamakan politik daripada meletakkan kepentingan akidah umat Islam yang terpengaruh dengan amanat beliau sehingga sanggup mengkafirkan keluarga sendiri.

P/S:
Hebat betoi la akhbar Utusan Malaysia neh... Patut sangat la Utusan menjadi akhbar penjilat bontot nombor satu Umno dewasa ini. Depa hanya pilih serban yang besar-besar belaka sebagai sumber berita depa... hehe...

Kalaulah bab serban sapa yang lagi besar, memang konfom dah Haji Hadi yang kalah...

Kahkahkah...


20 comments:

  1. kalau betul cn al afghani camtu aku nak pulang balik buku dia yang aku beli dulu....sia sia berjuang...

    ReplyDelete
  2. Aku dah lemparkan buku dia yang aku beli. Aku anggap dia telah futur dalam perjuangan dan kini tali barut Um no !

    ReplyDelete
  3. Bekas ahli seumor hidup???Maknanya dia nie dah mati. Mati hati.Tahun '81 dulu dia nie hidup lagi ke? Kalau mamat ni masih hidup masa tu tentulah dia masih ahli PAS. Masa tu mangkuk ni bukan main lagi sokong "amanat Hj. Hadi".

    ReplyDelete
  4. MANGKUK NI CARI MAKAN DAA ! ABU !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yayayayaaya! wa cari makan kerana prinsip wa ialah cari makan!

      Delete
  5. Orng mcm dia ni x rugi pun. Join PAS kerana ikut. Kerana marah. Kerana duit. Kerana nak sesuatu mamang mcm tu.

    ReplyDelete
  6. ini bukan mangkuk lagi dah..cipan daaa

    ReplyDelete
  7. Bila tak sealiran dengan kita janganlah sampai dihambur dgn perkataan kesat....masing2 ada pandangan masing2...tiada manusia yg sempurna....jadi muhasabah diri...kalau ada tersilap jgn lupa mohon kemaafan...tiada salahnya

    ReplyDelete
  8. Barua terbesar umno. Mana boleh dibandingkan dgn TGHA. Barua ni hanya melukut ditepi gantang jer. dan akhhirnya akan jadi sampah umno.

    ReplyDelete
  9. CN AFGHANI pernah jelajah seluruh kedah dan perlis mencari sokongan untok merebut jawatan tabung anak yatim dipegang oleh yusuf husin yg meninggal ketika serbuan oleh pehak polis atas arahan pemimpin umno, ia dipecat dari menjadi ahli PAS kerana mengelak kemungkinan tindakan diambil keatasnya akan melibatkan PAS oleh pehak pemerintah malaysia kerana pehak pemerintah malaysia ketika itu menganggap rakyat malaysia yg pergi berjuang bersama rakyat afghanistan menentang pehak komunis soviet union sebagai pengganas.

    ReplyDelete
  10. pura pura heran banyak benda lagi dia tak heran tangok ajalah apisod seterusnya.hidup ini berputar putar.

    ReplyDelete
  11. zainon ismail ni sapa? aku x kenal pun...mmg best la korang di ats siap beli kitab beliau..1 soalan, knp umno asyik upah golongan golongan bodoh? jawapan..sbb umno sendiri bodoh..mustahil seekor kucing upah harimau utk curi lauk di dapur...1 lg sbb nya...org bodoh ni murah upah dia....

    ReplyDelete
  12. Aduyaiii....letih aku tengok topi afghan dia...ini mesti puak pashtun! Sekali tengok Macam bodohh dan tak berapa betul je?..buku apala mamat ni tulis? Buku 'Mona Gersang' ke buku apa? Ngapala banyak bebenor orang bodoh muncul dekat musim PRU13 ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya orang bodo ja boleh cari makan ngan Umno...

      Delete
  13. la ni depa tembak ngan peluru penabor

    ReplyDelete
  14. Tengok balik balik isu yg dia bawa..PENYELEWENGAN TABUNG MEMALI.. disebalik kita minta dibongkar penyelewengan pemerintah, pemimpin kita sendiri menyeleweng tabung bantuan.. selama hari ini kita tahukah berapa wang kutipan derma setiap ceramah?.. ada audit dalaman tak?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. saham ke syurga tu......tak perlu audit!

      Delete
  15. ohh tentang buku dia tu...dia pernah terbitkan buku tentang perjuangan mujahideen afghanistan yang mana beliau sendiri dan beberapa teman dari malaysia pernah telibat sama dan ada yang menemui syahid. ok juga bukunya. Baru-baru ni buku tu diterbitkan semula dengan penampilan baru..tapi sayang bejuang di afghanistan balik malaysia sokong umno pulak tapi tak lah heran sangat.

    ReplyDelete

Suka hampa la nak komen ka tak... dan, aku punya suka la nak publish ka tak...

Mau dok ingat, yang berahi sangat nak memaki orang berkarung-karung tuh, sila ke blog pecacai Umno okey... Sebab blog pecacai Umno memang dicipta untuk maki makian, terima kasih.

Hehe...

Related Posts with Thumbnails