Tuesday, January 31

Ayah mamak ni sedang di cari... kahkahkah...

3 org komen
Idris Ahmad: Dr Mahathir Paling Takut Bila Pakatan Berkuasa.

Oleh Hafizan Taib
SHAH ALAM, 29 JAN - Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Idris Ahmad berkata bekas Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad adalah antara pemimpin Umno paling takut sekiranya Pakatan Rakyat berjaya menguasai Pautrajaya.

Katanya, kenyataan-kenyataan Dr Mahathir kebanyakkannya untuk memperleceh kerajaan PR bahawa prestasi Pakatan Rakyat mendukacitakan dan gagal mentadbir negeri-negeri dikuasainya.

Sebaliknya, beliau berkata, kerajaan Pakatan Rakyat telah membuktikan betapa pakatan itu berwibawa dan layak diangkat sebagai kerajaan berdasarkan prestasi membanggakan dipamerkan setakat ini.

"Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan telah di istiharkan sebagai empat negeri yang menerima pelaburan luar paling tinggi di negara ini sedangkan negeri-negeri yang di tadbir Umno-BN tercorot kerana tiada keyakinan pelabur luar," ujar beliau

Maka, tegasnya, rakyat disaran terus memberikan peluang dan mandat kepada Pakatan Rakyat di dalam Pilihanraya Umum ke 13 akan datang bagi mengekal dan meluaskan kuasa seterusnya menguasai Putrajaya.

"Setakat hari ini prestasi yang ditunjukkan oleh kerajaan Pakatan Rakyat amat memberangsangkan bukan mendukacitakan termasuklah kita tengok skim yang kita tawarkan dan kita akan tawarkan lebih baik lagi sepertimana janji kita soal penurunan harga petrol, letrik dan tol," katanya kepada TVSelangor di sini hari ini.

Idris menyatakan apa yang disuarakan Dr Mahathir itu adalah menzahirkan kebimbangan beliau dengan menutup kegagalan di dalam pelbagai perancangan seperti projek penswastaan ketika menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun.

Menurutnya, kebanyakan projek dirancang Dr Mahathir menemui kegagalan seperti yang boleh dilihat dialami oleh Proton ketika ini serta yang lain termasuk Indah Water dan MAS kerana semua projek itu mementingkan kroni dan pihak tertentu.

Maka dengan itu, jelasnya Dr Mahathir sering memberi gambaran buruk kepada kerajaan Pakatan Rakyat semata-mata untuk menutup kepincangan dan kelemahan kerajaan BN sejak sekian lama

"Sebenarnya dia nak lindung segala kelemahan dia tinggalkan selama ini, selama 22 tahun. Terakhir kita tengok dasar-dasar penswastaan Dr Mahathir semua gagal. Dengan semuanya apabila kroninya kenyang, suku sakatnya kenyang, akhirnya kerajaan terpaksa tanggung 'biawak hidup'," ujarnya.

Idris seterusnya berkata, Pakatan Rakyat berjaya dengan cemerlang sebagai kerajaan di Kelantan, Kedah, Pulau Pinang dan Selangor kerana pentadbiran penuh kebertanggungjawaban, telus dan adil.

"Maka sebab itu kita berjaya, pasal kita buat dan kita beri (kepada semua rakyat) bukan kepada ahli Umno atau penyokong BN. Setakat ini kemampuan kita berjaya berbanding dengaan apa Dr Mahathir dan juga suku sakat serta anak buahnya, (Perdana Menteri, Datuk Seri) Najib (Razak) buat hari ini," katanya.

Menurut Idris, Tindakan Dr Mahathir tersebut juga ekoran kebimbangan berhubung nasib dan suku sakat serta kroni-kroni beliau berhubung pelbagai salah guna kuasa yang dilakukan ketika menguasai negara apabila Pakatan Rakyat berkuasa kelak.

Adegan yang tak ingin Mahathir lihat...

0 org komen
Anwar Perdana Menteri seterusnya, adakah sesiapa yang tidak berpuas hati?

Ayah saya pernah memberitahu kami supaya jangan takut akan psikosis apabila saya dan adik saya masih muda. Dia memberitahu kami, orang yang takut akan perkara-perkara yang bakal berlaku kepada mereka akhirnya akan berlaku juga -akhirnya. Mungkinkah ia karma?

Di Malaysia, bagi Umno dan kroninya, ia merupakan takut jika Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri seterusnya. Dan semakin dekat kepada hari PU-13, takut kepada Anwar semakin meningkat. Kesemua Ali Ibrahim, Ezam Mohd Nor dan Hassan Ali bersedia untuk menghapuskan Anwar.

Malahan mereka juga mempertahankan kejatuhan NFC yang tidak dapat dipertahankan sebanyak RM250juta, dan tidak lama lagi mereka akan mempertahankan semua skandal rasuah, termasuk beg Birkin Rosmah Mansor dan cincin berlian bernilai RM24juta. Mengapa? Sangat mudah, ia semata-mata 'takut psikosis' yang sangat hebat terhadap Anwar Ibrahim.

Mengapa takut

Tetapi mengapa takut yang amat sangat? Lagipun, jika BN fikir ia melakukan perkara yang betul, sudah pasti rakyat akan menyokong dan memberikannya beberapa tahun lagi untuk memerintah. Maaf mengatakan, itu bukanlah senario hari ini. Rakyat telah bangun dari 54 tahun dimana mereka dipukau, mereka kini boleh melihat tipu daya BN dan UMNO.

Ia merupakan pemerintahan Pareto - 80% daripada rakyat Malaysia boleh merasakan kesan kehidupan seharian dalam poket mereka dan ia merupakan sakit yang tajam, manakala ahli-ahli perniagaan 20% dan UMNO elit yang hidup mewah menikmati harta rampasan.

Kebanyakan rakyat Malaysia yang berpendapatan mempunyai segala-galanya ditetapkan bagi mereka - pinjaman perumahan, pinjaman kereta, cukai pendapatan, potongan, penyelenggaraan keluarga dan yang paling penting, barang-barang makanan. Jika anda mempunyai kerajaan yang tidak menjaga kesejahteraan negara yang hanya merompak dan membunuh untuk tabung negara, tetapi meninggalkan rakyat tanpa apa-apa, di mana dan siapa yang boleh menolong rakyat?

Penyelesaiannya ialah perubahan

Perubahan adalah jawapannya. Rakyat sedang mencari perubahan dan ia merupakan perubahan yang besar. Semua petanda menunjukkannya, orang ramai tidak akan peduli jika Anwar adalah Perdana Menteri atau walaupun ia Karpal Singh, selagi ia adalah seorang yang akan menolong dan melegakan beban dalam poket mereka.

Rakyat memerlukan gaji yang cukup untuk terus hidup, dan kerajaan harus memastikannya.Rakyat Malaysia bukannya malas. Terdapat beberapa negara-negara di Barat di mana walaupun rakyat tidak bekerja, negara itu menyokong mereka dalam semua jenis skim, mewujudkan sebuah masyarakat yang malas. Di Malaysia semua orang bekerja untuk hidup, dan kerajaan harus mengucapkan terima kasih kepada rakyat untuk kerana itu.

Oleh itu, bawalah Mahathir Mohamad, Nazri Aziz, Ibrahim Ali, Ezam, Hassan, Ummi Hafilda, Zul Nordin dan semua orang bodoh UMNO yang lain dan kaki tangannya untuk menghapuskan Anwar Ibrahim. Kami tidak peduli, rakyat telah memutuskan "Perubahan" dan Anwar Ibrahim akan menjadi Perdana Menteri seterusnya.

Adakah sesiapa mempunyai masalah dengan itu?

Malaysia Chronicle

PELIK!! Laki menteri paksa dia 'rasuah' Polis...

0 org komen
Shamsubahrin: Ketua NFC paksa saya 'rasuah' polis

Ahli perniagaan Datuk Shamsubahrin Ismail, yang dituduh menipu pengerusi eksekutif Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC) Datuk Mohamed Salleh Ismail, mendakwa bahawa suami ketua wanita Umno itu memaksa beliau merasuah polis bagi menutup skandal syarikat berkenaan.

Beliau membuat dakwaan itu pada polis laporan yang dibuat di Hospital Besar Klang Jumaat lalu. Perkara itu didedahkan oleh PKR di ibu pejabat parti itu di Petaling Jaya hari ini.

Dalam laporan polis itu, Shamsubahrin didakwa berkata beliau menerima mesej dan tekanan dari Salleh yang memintanya supaya kes NFC dengan pihak polis ditutup.

"Salleh, melalui panggilan telefon dan khidmat pesanan ringkas (SMS), mendesak saya untuk memberi rasuah kepada polis untuk menutup kes itu."

Dalam laporan itu, Shamsubahrin mendakwa beliau telah dilantik oleh NFC sebagai penasihat korporat dan perunding untuk "membersihkan" masalah dalaman NFC.

Beliau menambah bahawa telah bertemu dengan pihak polis untuk membantu siasatan mereka tetapi memaklumkan kepada Salleh bahawa beliau tidak akan memberi rasuah.

NFC dituduh menyalahgunakan pinjaman mudah RM250 juta oleh kerajaan dengan berbelanja ke atas aset mewah dan bukannya terhadap projek pusat ternakan lembu di Gemas, yang ditugaskan.

Ditanya jika PKR mempunyai bukti dalam bentuk SMS itu, naib presiden PKR N Surendran berkata Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang menyimpan telefon yang mengandungi mesej berkenaan.

"Beberapa telefon telah dirampas dari Shamsubahrin dan semua telefon kemudiannya dikembalikan kecuali satu. Yang disimpan oleh SPRM adalah telefon yang mengandungi bukti penting ini.

"Ia di tangan pihak berkuasa tetapi kita mempunyai rekod, kita mempunyai salinannya," katanya.- M'kini

Makin kembang hidung Hassan Ali tak cukup oksijen...

2 org komen
29 Jan 2012 ~ Ceramah Dr Hasan Ali di Bukit Gantang yang bertajuk "Bersatulah Umatku" telah bertukar tajuk menjadi "Bantulah aku..."

Dari kehadiran pada sessi ceramah Dr Hasan Ali malam ini memang ramai,sehinggakan 3 biji bas dari luar Bukit Gantang pun disewa. (Salah sebuahnya dari Semanggol). Ada juga ahli PR yang datang,rata-rata yang datang ialah kerana ingin mendengar apa isi kandung ceramah dari mantan Exco Selangor dari PAS ini berceramah..dan mejoritinya ialah ahli UMNO.

Nampaknya isi kandung ceramahnya berlegar tentang kisah kekecewaan apa yang berlaku pada dirinya dan Dr Hasan Ali buat-buat tak tahu apa salahnya hingga dipecat.

Selebihnya ialah mencerca dan memfitnah PR dan yang menariknya Dr Hasan Ali juga mengikut rentak pemimpin2 UMNO dalam ceramah iaitu memfitnah Datuk Seri Nizar (Ahli Parlimen Bukit Gantang) konon-nya DSN mempertikaikan tindakan-tindakan beliau semasa menjadi exco Selangor dahulu dan menganggap DSN adalah perasit. Sedangkan sebelum ini semasa Dr Hasan Ali menjadi ahli PAS beliau tidak pernah menjejaki kaki disini.

* ~ Perkara yang menarik ialah diakhir ceramahnya,beliau meminta diletakan songkok atau kotak atau apa saja dihadapan pentas,aku ingat nak buat apa..??? rupanya untuk derma, aku pun tak faham derma apa....hahaha... agaknya Dr Hasan Ali ingin melatih puak UMNO menderma...nanti kalau dah jadi pembangkang dalam negara kenalah buat macam ni...dana dah tak ada...hahaha....

Gambar : "Bersatulah Umatku" telah bertukar tajuk menjadi "Bantulah aku..."

Apa beza antara Zainal Kling dan keling... kahkahkah...

1 org komen
Pakar sejarah Melayu: Hang Tuah memang wujud

Muda Mohd. Noor
"Bagi mereka (orang Cina dan Portugis) dokumen bertulis itu adalah bukti. Tiada dokumen tidak ada bukti," kata Prof Zainal Kling

PETALING JAYA: Pakar sejarah negara, Prof Datuk Zainal Kling mempertahankan kewujudan Hang Tuah tetapi mendakwa tidak banyak dokumen mengenai pahlawan Melayu itu.

“Ini yang menyebabkan orang Cina dan orang Portugis menganggap kewujudan Hang Tuah sebagai dongeng.

“Bagi mereka (orang Cina dan Portugis) dokumen bertulis itu adalah bukti. Tiada dokumen tidak ada bukti.

“Tetapi buku sejarah Melayu yang ditulis pada zaman kesultanan Melaka dan Johor jelas menyebut kewujudan Hang Tuah, rakan-rakannya, Puteri Hang Li Po serta keris Taming Sari milik Hang Tuah.

“Orang Asli turut percaya dan memperakui Hang Tuah dan mendakwa pahlawan Melayu itu keturunan orang laut dari kepulauan Melaka,” kata ketua kluster sejarah, warisan dan sosio-budaya dari UPSI itu.

Zainal berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Prof Khoo Kay Kim yang mendakwa pahlawan Melayu itu tidak wujud.

Dakwaan Khoo itu telah menimbulkan polemik dan perdebatan hangat di kalangan masyarakat tempatan.

Bagi orang Cina dan Portugis, menurut Zainal. Hang Tuah tidak penting kepada mereka.

Hang Tuah ada anak

“Mereka hanya ambil tahu tentang Sultan Melaka dan bukan orang lain.

“Sebab itu dokumen sejarah orang Cina dan Portugis tidak menyebut tentang Hang Tuah,” tambah Zainal.

Menurut beliau lagi, Hang Tuah berkahwin dan mempunyai anak tetapi jejak mereka tidak dapat dikesan.

Katanya, orang Melayu memang percaya tentang kewujudan Hang Tuah.

“Kita berharap persatuan sejarah Sungai Duyung di Melaka tampil dengan mengemukakan dokumen bertulis mengenai kewujudan Hang Tuah bagi meleraikan kekusutan.

“Kita akan lihat nanti sama ada Hang Tuah benar-benar wujud atau tidak,” kata Zainal.

Baru-baru ini, persatuan sejarah itu mendakwa mempunyai bukti kewujudan Hang Tuah.

Berahim Ali cium tangan Anwar Ibrahim...

1 org komen
Jenis Katak tak sedar Diri

SEWAKTU mula-mula DS Anwar dibebaskan dari penjara dahulu, Ketua Pembangkang ini terus menjalani rawatan sakit pinggang di Jerman. Siapa tokoh politik di dalam negara ini yang awal-awal mengunjungi DS Anwar dan mencium tangan tokoh reformasi ini? Salah seorangnya adalah Ibrahim Alkataki kerana diwaktu itu raja katak ini sudah hanyut terpinggir di dalam politik Umno.

Budaya bodek dan ampu Ibrahim Alkataki sememangnya terkenal sejak beliau berada di dalam Umno lagi, sehinggakan setelah tercampak dari Umno pun budaya ini masih lekat di jasad raja katak Pasir Mas ini. Beliau menyangka dengan mencium tangan DS Anwar, beliau akan ditawarkan oleh DS Anwar untuk menyertai Keadilan dan diharapkan akan menjadi pemimpin kanan di dalam Keadilan. Tetapi DS Anwar bukan bodoh, beliau kenal lama Ibrahim Alkataki kerana air liur hasil mencium dan mengucup tangan Mahdey Kutty masih melekat di tangan Mahdey sehingga kini. Tabiat raja katak yang hanya boleh hidup dengan mengampu amat dikenali oleh DS Anwar.

Oleh kerana kecewa apabila DS Anwar tidak memandang walaupun sebelah mata terhadap Ibrahim Alkataki, maka raja katak ini beralih kepada PAS pula. Di pentas PAS, Ibrahim Alkataki melalak melolong mengutuk dan memaki Umno dan memuji memuja Tuan Guru Nik Aziz, MB Kelantan waktu itu. Siapa tidak sedih dan simpati waktu itu melihat Ibrahim Alkataki dihina dan dipijak oleh Umno sehinggakan beliau bertanding secara bersendirian menentang Umno dan PAS, beliau kalah teruk. Tuan Guru Nik Aziz seorang Ulamak dan berjiwa lembut, tanpa prasangka maka diberi pinjam kerusi Parlimen Pasir Mas kepada Ibrahim Alkataki di dalam PRU ke 12 tahun 2008.

Umpama melepaskan `katak yang dipijak', Ibrahim Ali mulai lupa diri. Akhirnya, beliau mengaku menjadi Bebas yang tidak memerlukan sokongan PAS lagi walaupun kerusi yang beliau duduki sekarang adalah kerusi PAS. Ini lah jenis katak yang paling bangsat di dalam dunia.

Baru-baru ini, akibat bebalnya raja katak ini beliau sudah termakan dengan propaganda media pencacai yang menuduh DS Anwar adalah penyokong Zionis Israel. Maka, Ibrahim Alkataki membuat kenyataan agar rakyat Malaysia dan Pembangkang menolak DS Anwar Ibrahim. Memetik kenyataannya di Malaysiakini, " Ibrahim menggesa rakyat Malaysia terutama parti politik supaya "melupakan" Anwar memandangkan pelbagai isu dikaitkan dengan ketua pembangkang itu, sehingga membuatkan rakyat "letih" mendengarnya. "Sekarang ada masa untuk melupakan Anwar. Sekarang adalah masa untuk memikirkan tentang masa depan. Pemimpin datang dan pergi, tetapi Malaysia lebih penting (malaysiakini).

Beliau menyebut rakyat letih dengan karenah DS Anwar. Hakikatnya, bukan rakyat yang letih tetapi beliau serta Umno yang letih untuk menghadapi kebenaran yang dibawa oleh Ketua Pembangkang ini. Buktinya, ke mana sahaja DS Anwar pergi, ribuan rakyat akan menyambutnya tanpa dibayar upah. Bukti lebih jelas lagi, mengapa DS Anwar begitu berani berkali-kali mencabar pemimpin Umno terutamanya Najib untuk berdebat dengan beliau di dalam apa jua isu? Jika benarlah DS Anwar ini ejen Yahudi, ejen Amerika, rendah moral, perasuah dan sebagainya, sudah tentu beliau tidak mempunyai kekuatan untuk mencabar Najib berdebat. Bodoh benarlah DS Anwar jika beliau sanggup berdebat di dalam keadaan dirinya yang penuh dengan `kekotoran' itu.

Sebenarnya, Ibrahim Alkataki terlalu iri hati dan sakit hati dengan ketokohan DS Anwar Ibrahim. Hatinya yang busuk itu bertambah sakit apabila melihat tatkala DS Anwar diserang di segenap penjuru oleh semua jentera kerajaan terutamanya media kawalan Umno, rakyat tetap mengangkat tokoh ini ke persada tanahair malahan dunia juga mula memandang bahawa tiada tokoh lain yang hebat untuk menjadi pemimpin negara ini melainkan DS Anwar Ibrahim.

Pesanan kita kepada Ibrahim Alkataki, manusia yang paling wajar ditolak dari muka bumi ini adalah beliau sendiri. Rakyat terutamanya di Pasir Mas juga teramat `letih' melihat tabiat raja katak yang tidak ketahuan perjuangannya. Percayalah, keletihan rakyat di Pasir Mas akan hilang selepas PRU ke 13 nanti. Pada waktu itu, di Pasir Mas raja katak ini akan dimakamkan di jirat untuk diabadikan sebagai tempat permakaman sang pengkhianat. Ibrahim Alkataki pasti dikuburkan.

Ni la cara PAS kalau nak tau...

0 org komen
Kita bukan UMNO yang berlumba-lumba nak jadi ketua... kahkahkah...
Kita bukan UMNO yang berlumba-lumba nak buat harta... kahkahkah...

Apa kata UMNO laknat...

0 org komen
Terkini! Bukti Malaysia Mengadakan Kerjasama Rasmi Dengan Israel. Apa Kata Umno Laknat?



Anifah: Malaysia does not support ‘all efforts to protect Israel’

Sumber: http://my.news.yahoo.com/anifah-malaysia-does-not-support-all-efforts-to-133548011.html

Malaysia Rakan Dagang Israel? :http://trade.ec.europa.eu/doclib/docs/2006/september/tradoc_113402.pdf

Mari kita tengok apa kata Timbalan Menteri Perdagangan Malaysia

Anwar khianati Palestin dan umat Islam sedunia

30 Januari 2012

KUALA LUMPUR - Kenyataan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menyatakan sokongan terhadap usaha melindungi keselamatan
negara Israel dianggap mengkhianati Palestin dan umat Islam sedunia.

Penasihat Yayasan Keamanan Global Perdana Datuk Mukhriz Tun Mahathir berkata setiap kali zionis Israel membunuh rakyat Palestin yang beragama Islam atau Kristian, mereka menggunakan alasan mempertahankan keselamatan negara.

"Kini seorang yang bercita-cita tinggi mahu menjadi Perdana Menteri Malaysia pula menggunakan alasan sama dalam menyokong negara pengganas Israel.

"Jika pengganas, termasuk negara pengganas menzalimi mangsanya, patutkah kita bersimpati dengan pengganas ataupun mangsa?" katanya kepada Bernama menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) di sini hari ini.

Mukhriz yang juga Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri berkata alasan yang sama juga digunakan apabila jentolak Israel merobohkan rumah-rumah rakyat Palestin di Tebing Barat dan apabila rakyat Gaza dibunuh.

Katanya, alasan itu turut digunakan dengan melanggar beratus-ratus resolusi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) dan juga semasa aktivis Freedom Flotilla dibunuh. - Bernama

Padan muka... kahkahkah...

0 org komen
Gerakan tuntut Ibrahim Ali mohon maaf

Gerakan hari ini menyelar tindakan PERKASA menggunakan 'angpow' sampul merah - yang dianggap menghina masyarakat Cina - dalam sambutan tahun baru kaum itu, walaupun hasrat penganjuran majlis itu dianggap baik.

Timbalan presidennya Mah Siew Keong (kanan) berkata, pemberian angpow dalam sampul putih pada tahun baru - sebagai festival kegembiraan - menujunjukkan Presiden PERKASA Ibrahim Ali tidak sensitif.

"Setelah menjadi anggota parlimen dan berada dalam politik sudah beberapa tahun, Ibrahim Ali masih tidak tahu adam resam kaum lain, yang menjelaskan kenapa dia terus melakukan banyak kenyataan tanpa berfikir," katanya.

Dalam majlis Tahun Baru Cina NGO itu di Kelab Sultan Sulaiman yang pertama kali diadakan semalam, PERKASA mengedarkan kira-kira RM10,000 angpow menggunakan sampul putih - tindakan yang menimbulkan rasa tidak puas hati, terutama di laman maya.

Kumpulan pendesak Melayu itu bagaimanapun menjelaskan mereka tiada niat menghina kaum Cina dan pihaknya tidak tahu bahawa warna putih digunakan untuk upacara kematian.

Dalam kenyataannya hari ini, Mah menyifatkan Ibrahim sebagai pemimpin yang cuba menghalang usaha 1Malaysia perdana menteri.

Mah juga menggesa Ibrahim memohon maaf atas tindakannya itu dan mengakui tidak sensitif walaupun tindakannya tidak berniat jahat.

Bagaimanapun, tambahnya, tindakan tidak sensitif dan alpa itu tetap tidak bermakna anggota parlimen Pasir Mas itu tidak melakukan sebarang kesalahan.

Pemuda MCA: Tidak tahu bukan alasan

Dalam perkembangan berkaitan, Setiausaha Agung Pemuda MCA Datuk Chai Kim Sen juga menyelar tindakan PERKASA yang didakwa tidak sensitif dan patut tiada tolak ansur pada "kumpulan ekstrim" kaum dan agama.

"Sebagai anggota parlimen, dia (Ibrahim) patut bertindak atas kepentingan rakyat dan memahami masyarakat kita yang berbilang bangsa, dan pantang larang pelbagai budaya," katanya lagi.

"Alasan bahawa tidak tahu tidak boleh dijadikan alasan dalam isu ini."- M'kini

Mai baca penjelasan Anwar...

1 org komen
Israel: Penjelasan Anwar

Anwar Ibrahim,

Saya diwawancara oleh Wall Street Journal pada hari Khamis, 26hb Januari 2011. Antara soalan yang ditanya kepada saya adalah berkaitan dasar luar negara dan isu Palestin.

Saya tuntas menegaskan bahawa kemahuan dan hak rakyat Palestin mesti dibela dan itu merangkumi hak untuk mendirikan negara sendiri serta tidak terus dizalimi.

Saya juga mengungkapkan bahawa jika syarat ini dipenuhi maka wajarlah hak rakyat Israel juga dihormati. Berikut adalah jawapan yang saya berikan:

“I support all efforts to protect the security of the state of Israel,” said Mr. Anwar, although he stopped short of saying he would open diplomatic ties with the Jewish state, a step which he said remains contingent on Israel respecting the aspirations of Palestinians.”

Pendirian saya ini ternyata sejajar dengan prinsip perjuangan Parti Keadilan Rakyat yang menjunjung tinggi prinsip Keadilan Sejagat dan tegas membela hak mereka yang dizalimi.

Selain itu, pandangan saya ini ternyata selari dengan Resolusi 1397 Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) dan Inisiatif Keamanan Arab (Arab Peace Initiative) yang berteraskan Penyelesaian Dua Negara atau lebih dikenali sebagai Two-State Solution.

Malahan dasar luar negara juga menekankan prinsip Penyelesaian Dua Negara sebagaimana yang diungkapkan YB Menteri Luar ketika Perbahasan Perhimpunan Agung PBB Sesi ke-66 pada 27hb September 2011 di New York (GENERAL DEBATE OF THE 66TH SESSION OF THE UNITED NATIONS GENERAL ASSEMBLY).

Beliau menyebut:

“..Malaysia fully supports the legitimate rights of the Palestinian people for an independent State of Palestine, based on the two-state solution, taking into account the security concerns of both parties (Israel and Palestine).

Ternyata dari kenyataan Menteri Luar Negara, dasar Malaysia adalah bersedia menghormati hak rakyat Palestin dan Israel untuk menikmati keamanan dan kedamaian.

Akan tetapi kesediaan kita pastinya bergantung kepada syarat selagi mana hak rakyat Palestin tidak dicerobohi.

Justeru saya memberi amaran keras kepada mana-mana pihak yang cuba memutar belit kenyataan saya semata-mata mahu menyebar fitnah kononnya saya mengkhianati aspirasi rakyat Palestin.

Pendirian Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) adalah tuntas membela hak sesiapa sahaja yang dirampas dan dizalimi. Iltizam untuk memastikan keadilan buat semua tidak pernah surut malah pastinya digilap dan diperkukuh.

Gempar! Nyamuk Gergasi Menyerang Indonesia

0 org komen
Gempar! Nyamuk Gergasi Menyerang Indonesia – Penduduk diKampung Sumarran di Sulawesi Barat digemparkan dengan kehadiran seekor nyamuk gergasi berukuran tujuh sentimeter dan mempunyai sayap berukuran 2.5 sentimeter.

Bayangkan seekor nyamuk bersaiz tapak tangan kanak-kanak terbang mencari mangsa. Seram-seram.

Haiwan pelik tersebut ditemui bersama kumpulan nyamuk lain di sebuah masjid ketika para jemaah mahu menunaikan solat Maghrib. Para jemaah kemudiannya menangkap nyamuk gergasi itu beramai-ramai.

Penangkapan nyamuk itu dipercayai merupakan yang terbesar di Indonesia dan haiwan pelik tersebut disimpan di rumah seorang daripada penduduk.

Penduduk kampung, Harli Mulyadi berkata, dia bimbang nyamuk gergasi tersebut membiak di kampung tersebut yang pernah dilanda kes demam denggi berdarah dan cikungunya.

“Jika nyamuk ini membiak di daerah ini, ia akan mengancam keselamatan dan kesihatan penduduk di sini,” katanya kepada news.okezone.com.

Katanya lagi, kampung tersebut merupakan sebuah kawasan yang memiliki suhu lembap, sekali gus berpotensi untuk pembiakan nyamuk.

Penduduk kampung juga berharap kerajaan dan Kementerian Kesihatan dapat menyelesaikan masalah itu dengan melakukan penyemburan asap bagi menghapuskan pembiakan nyamuk gergasi berkenaan. – AGENSI

Melayukini.net – Apabila manusia semakin menjadi rakus dan tamak, merosakkan hutan dan tempat tinggal margastua, maka keluarlah mereka beramai-ramai ke alam manusia dan menjadi pupus. Apakah tugas kita sebagai khalifah di muka bumi? Sama-sama kita fikirkan.

Beruk yang terkejut beruk... kahkahkah...

0 org komen
Kenyataan Anwar Mengenai Israel Mengejutkan

KUALA LUMPUR: Duta Palestin ke Malaysia, Abdelaziz Abughoush menyifatkan sebagai "pelik dan ganjil" kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam temubual dengan Wall Street Journal bahawa beliau menyokong penuh usaha melindungi keselamatan Israel.

"Kami terkejut dan terperanjat dengan kenyataan pelik itu bahawa beliau menyokong keselamatan Israel," katanya dalam kenyataan di sini, Isnin.

Abughoush berkata oleh kerana Palestin menjadi isu utama bagi semua umat Islam, dan Malaysia pula menjadi pendokong utama sokongan terhadap perjuangan rakyat Palestin, maka adalah pelik dan ganjil apabila seorang pemimpin beragama Islam dari negara ini membuat kenyataan demikian.

"Kami tak tahu siapa sebenarnya yang memerlukan perlindungan keselamatan kerana hakikatnya Israel memiliki lebih 200 jenis senjata nuklear serta angkatan tentera yang dilengkapi senjata canggih.

"Kami tidak pasti adakah jaminan keselamatan perlu diberi kepada penakluk atau rakyat Palestin yang ditakluki, yang ditindas saban hari serta berdepan dengan tindakan yang bercanggah dengan undang-undang.

"Perbuatan tidak berperikemanusiaan oleh kumpulan penakluk, yang mencabuli undang-undang kemanusiaan dan antarabangsa serta tidak menghiraukan usaha masyarakat antarabangsa untuk mewujudkan keamanan dan kestabilan di Timur Tengah," katanya.

Abughoush mengucapkan terima kasih kepada Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman kerana menyatakan pendirian kerajaan Malaysia tentang perkara itu.

"Kami yakin kerajaan dan rakyat Malaysia yang berbudi tinggi akan terus memberi sokongan padu kepada rakyat Palestin serta perjuangan suci mereka," katanya.

Dalam kenyataannya pada Ahad, Anifah berkata tindakan yang disifatkan oleh Israel sebagai langkah yang perlu diambilnya untuk memelihara keselamatan negara itu termasuk melancarkan serangan besar-besaran terhadap Gaza; menangkap dan menahan rakyat Palestin tanpa bicara; membunuh rakyat Palestin termasuk pemimpin mereka melalui serangan misil dan bom; dan melaksanakan dasar bersifat menindas dan menekan rakyat Palestin seperti merampas rumah mereka dan membenarkan rakyat Israel membina penempatan haram di tanah milik penduduk Palestin.

Beliau berkata kerajaan Malaysia bukan saja tidak pernah menyokong sebarang tindakan-tindakan itu, malah berganding bahu dengan masyarakat antarabangsa untuk mengkritik dan mengutuk sekeras-kerasnya tindakan tersebut yang jelas mencabuli undang-undang antarabangsa. BERNAMA

Monday, January 30

PANAS!! VVIP mana pulak dah nih...

0 org komen
VVIP mana Halang Pengarah Eksekutif NFCorp dari buat Sidang Akhbar?


Sidang akhbar yang sepatutnya dijadualkan bermula jam 3.30 petang tadi agak kecoh seketika apabila Pengarah Eksekutif NFCorp, Wan Shahinur Izmir Salleh tidak juga muncul untuk memberikan kenyataan akhbar. Sehingga jam 5.30 petang, wartawan dan jurugambar mulai bosan menunggu ketibaan Pengarah Eksekutif NFCorp dan ada yang sudah mahu beredar.

Keadaan kecoh seketika apabila beberapa wartawan mendapat berita dari 'informer' bahawa Wan Shahinur telah ditahan oleh '8 anjing suruhan' selepas menunaikan solat Jumaat. VVIP ini telah mengarahkan '8 anjing suruhan' untuk memberi sepatah dua kata dan pesanan yang amat sulit kepada Wan Shahinur.

GWM terpanggil untuk mendedahkan perkara ini kerana pihak media belum tentu akan menerbitkan maklumat ini dalam portal atau akhbar ... Nahas besar bakal menanti! GWM juga menerima berita ini dari rakan-rakan yang hadir untuk sesi taklimat bersama NFCorp.

Sudah ada tanda berlaku campurtangan pihak tertentu mahukan isu ini tidak digali sedalam-dalamnya. Dan GWM sebelum ini pernah mengatakan berlakunya tanda-tanda mahu menjatuhkan karier, imej dan kredibiliti Ketua Wanita UMNO.

Hanya dua portal melaporkan kejadian Pengarah Eksekutif NFCorp, Wan Shahinur Izmir Salleh lewat tiba untuk sesi taklimat bersama NGO terbabit.


Sumber Malaysian Insider

Sumber KLPOS

Kebetulan? ...

Barangkali sudah ada VVIP yang semakin kepanasan apabila isu NFC sudah sampai ke siasatan pihak berkuasa dan SPRM. Imej kerajaan khususnya UMNO lebih buruk jika benar perkara ini berlaku ... Unsur-unsur gangsterisme sudah mula terpacul.

Khabar angin? ... Masakan pokok bergoyang jika tidak ditiup angin! Dan angin pula turut terkena tempias ke pihak media!

Video Seks II: Dimana Anwar sebenaqnya?

0 org komen
Video Seks II : Dimana Sebenarnya Anwar Berada Pada Tarikh Rakaman?

Semalam blog ini telah memetik tulisan dari sebuah blog rakan yang menyatakan Anwar tidak berada di Bangkok pada tarikh video seks II yang dikatakan dirakam pada 12 & 13 Januari tahun lepas.

Blog tersebut mendakwa Anwar berada di Indonesia. Namun ia tidak dapat memberikan butiran lanjut.

Namun selepas di semak semula, sebenarnya, Anwar tidak berada di Bangkok maupun di Indonesia pada tarikh berkenaan tetapi berada di Kuala Lumpur.

Berikut ialah pendedahan dari wikimalay yang memetik sumber asalnya dari activist901.com:


Bukti: Rancangan Trio Dato T Kantoi Lagi!!

Makin hari umno makin terdesak, videonya dah siap, tapi ada kesilapan tarikh berlaku pada rakaman tersebut! Macamana agaknya mereka hendak membetulkan balik? Inilah bukti yang paling jelas menunjukkan DSAI tidak berada di Bangkok pada waktu yang dikatakan oleh Trio Dato T tersebut!

Ini bukti sahih ! DSAI dijadualkan berada di Majlis Sidang Media Pakatan Rakyat berlangsung pada 13/1/11(Khamis) di Ibu Pejabat Pas di Jalan Raja Laut Kuala Lumpur!

BUKTI SAHIH! URL HARAHDAILY TARIKH, TEMPAT MENGESAHKAN DSAI BERADA DI KUALA LUMPUR PADA 13/1/11!

TERNYATA TRIO T GAGAL MENGHERET ANWAR KEDALAM RANCANGAN MEREKA DIHARAP PEMBACA DAPAT MEMBEZAKAN SAMADA KEBENARAN ITU DITUNTUT DARI TUDUHAN SEMBRONO ATAU MENGIKUT TATACARA HUKUM ALLAH S.W.T!


Nah sekarang apa lagi? Semuanya telah terbarai.

Kita yakin video seks itu dikeluarkan oleh "Datuk T Production" adalah kerana hati mereka terlalu sakit ekoran fitnah video seks I tidak berjaya dan sementelah lagi Anwar telah dibebaskan oleh mahkamah di atas tuduhan liwat tempohari.

Kerja-kerja rakaman video seks tersebut adalah agenda paling jijik dan jahat kumpulan Datuk T yang mendapat restu UMNO itu. Memang binatang sungguh kerja mereka itu.

Kita berdoa agar bala paling dasyat ditimpakan ke atas pemfitnah, pereka, dan sesiapa juga yang terlibat menghasilkan dan menyebarkan video seks berkenaan. - GB

Mak Cik ngan Pak Cik Felda wajib baca...

0 org komen

KENAPA NEGARA KAPIR RAKYAT PERCUMA

PENCERAHAN DARI PEMBACA

Alhamdulillah kawe antara yang terpilih untuk menikmati kehidupan di negara kafir Jerme. Sejok 10 tahun duk di sini, xdop sebarang rasa prejudis dirasai, semasa tempoh pengajian hingga kini di bidang kerjaya. Malah pihak polis juga sgt professional dlm menangani beberapa kes yg telah kawe alami spnjg hidup sebagai „Ausländer“ di negara kafir Jerme ini.

Tapi hari ni kawe xterpanggil nok sentuh bab pengajian percumo, benda tu terlalu basic, tertulis sbg undang2 negara bahawa adalah kewajipan sebuoh kerajaan utk memberikan pendidikan kpd rakyatnya. Byk lagi elemen basic dipraktikkan oleh negara kapir Jerme tanpa diheboh-hebohkan utk kepentingan pemerintah, antaranya highway tanpa had laju percuma,harga kreta yg murah, wang bulanan kpd penganggur dan wang sara anak. Tp satu bendo yg buat kawe nok tulis hari ni adalah pasal kononya Malaysia negara berbilang kaum.

Kawe terbaca berita psl Ahmad Maslan menegaskan tidak perlu debat antara Anwar dan Najib, antara sbbnya kerana Malaysia lain dgn negara Barat adalah negara berbilang kaum. Hanya org yg bodoh boleh terima alasan ini dan hanya yg masih bodoh akan percaya bahawa negara Barat tidak berbilang kaum. Di Jerme contohnya pelbagai kaum hidup di sini dan walaupon ramai pendatang, mereka mendpt hak dan layanan sama spt rakyat Jerme yg asal.

Di nagara2 Barat lain di Eropah, mahupon Amerika juga pelbagai kaum hidup bersama-sama Adakah kita pernah dengar mereka bangga dgn negara mereka yg berbilang kaum? TIDAK PERNAH!! Ini kerana mereka tidak lihat rakyat mengikut bangsa warna kulit mereka. . Ini mungkin benda baru bagi mereka yg tidak pernah ke oversea. Kpd yg sedang ternganga tak percaya, jalankan siasatan sendiri, Lebai Google sedia berkhidmat.

Malaysia sbrnya merupakan satu-satunya negara yg kawe tahu yg masih mengamalkan dasar pecah perintah penjajah dan sebuah negara yg masih gagal membentuk negara bangsa walaupon sudah lama merdeka. Pemerintah masih menjalankan dasar mereka mengikut kaum dan ini merupakan kegagalan mereka. Kita dari kecil ditipu kononnya Malaysialah satu-satunya masyarakat majmuk berbilang kaum di dunia ini. Kita telah dididik dari kecil utk mengenali kaum2 lain sedangkan anak2 kecil langsung tidak boleh membezakan kaum dan warna kulit. Ini adalah satu fakta halus yg sentiasa digunakan utk kesinambungan politik Barisan Nasional. Kita harus bangun dan sedar bahawa dari kecillah juga kita diajar agar kita menyokong politik perkauman mereka.

Lihatlah di negara jiran,tidak perlu ke Eropah; Indonesia, Singapura dan Thailand, mereka juga berbilang kaum. Namun berbeza dgn negara kita, mereka telah disatukan, hak mereka disamaratakan, jiwa negara bangsa mereka diserlahkan dan tiada antara mereka yg terlalu bangga dgn kaum etnik mereka.

Kawe buke tak suka kita bangga dengan kaum kita, tapi jika ini menjadi penghalang utk negara ini maju ke hadapan dan menjadi kemudahan utk bomoh perkauman, UMNO dan MCA menjual ubat mereka, perkara ini harus diberhentikan. Bukanlah juga kawe nak menafikan bahawa Malaysia adalah masyarakat majmuk, namun fakta ini tidak perlulah dibanggakan. Ia bagaikan kita riuh ke serata dunia heboh mengatakan kita memiliki zakar, sedangkan lelaki lain juga memilikinya. Sesungguhnya perkara yang bangang itu wajiblah kita hindari. Trimo kaseh.

By Kurik on KERANA RASUAH MAKA BELAJAR KENA BAYAR on 1/28/12 - Bro: TT

Blogger Umporno mana yang bengap sangat nih... kahkahkah...

0 org komen
Blogger Umporno Cabar Anwar Debat Isu Moral Dengan Najib

AKU terbaca satu blog pro Umno yang aku malas mahu letak link kat sini sebab aku takut ramai belia kita akan menjadi rosak akhlak apabila membaca blog fitnah dan lucah. Blog tersebut menyarankan agar Anwar dan Najib berdebat di dalam isu `moral', bukannya di dalam isu dasar atau ekonomi negara.

Memang puak-puak tu amat suka kepada cerita-cerita seks dan lucah sebab itu muka-muka mereka lah yang selalu hadir ceramah Umi Hafilda yang pastinya boleh membuatkan mereka `resah, panas dan ghairah' mendengar cerita lucah dari betina tua yang bujang itu. Maka, tidak hairanlah mereka tidak peduli soal dasar atau ekonomi negara, yang mereka mahu dengar adalah cerita lucah. Sebab itu, mereka mencadangkan agar debat Anwar dan Najib mesti menjurus ke arah itu.

Sebenarnya, mereka ketinggalan bas. Awal-awal lagi Anwar sudah bersedia untuk berdebat dengan Najib atas tajuk apa sekalipun hatta soal moral. Anwar menyebut sedemikian sewaktu Najib pernah berkata sekiranya beliau berdebat dengan Anwar, Ketua Pembangkang ini pasti demam. Anwar telah menjawab bahawa beliau tidak kisah jika demam sekali pun asalkan Najib menjadi `jantan' bukan `betina' yang hanya pandai menyalak di depan media sahaja. Anwar berulangkali menyebut beliau lebih suka berdebat soal negara dan kebaikan rakyat, tetapi jika Najib mahu berdebat di dalam isu moral sekali pun beliau bersedia menerimanya.

Oleh yang demikian, Blogger pencacai Umno ini tidak perlulah menampakkan kebodohannya dengan membuat cabaran yang pasti akan menyusahkan bos mereka sendiri iaitu Najib. Anwar telah lama mencabar Najib sebelum Blogger bengap ini membuat cabaran. Sekarang, Blogger bengap dan lembab ini harus memulakan tindakan mendesak agar Najib bertukar menjadi `jantan sejati' untuk menyahut cabaran Anwar berdebat samada di dalam isu ekonomi mahu pun isu moral. Beranikah Najib? Jika Najib berani, esok aku mohon borang Umno !!/wfauzdin.blogspot.com

Anwar ajaq budak-budak menyanyi pulak dahhh....

0 org komen

Sedap jugak lagu madu dan racun nih kalau dibuat lagu tema perjatuhkan UMPORNO... kahkahkah...

Sedap betoi kupasan dia nih...

0 org komen
Gosip Rosmah di tangan wartawan gay


Fathi Aris Omar

Sebilangan orang meremehkan ruangan gosip di akhbar Australia yang mendedahkan babak awal percutian perdana menteri dan isterinya Rosmah Mansor.

Apatah lagi wartawan yang mengulas perbelanjaan A$100,000 (RM325,000) itu seorang gay -- istilah yang dicemuh di negara ini.

Jika seseorang itu pro-kerajaan dan simpati pada Rosmah, dua fakta ini sudah cukup melucutkan kewibawaan maklumat yang disampaikan di harian Sydney Morning Herald minggu lepas.

Mungkin mereka sendiri sudah terlupa atau tidak menyedari bahawa dakwaan liwat Anwar Ibrahim sendiri bermula dari keratan kecil kolum gosip sebuah majalah hiburan popular pada 1997.

Pemimpin majalah itu pula, walaupun bawah payung kumpulan media yang akrab dengan Umno, seorang yang mempunyai orientasi seks tertentu (jika gay tidak sesuai).

Beberapa bulan sebelum buku 50 Dalil muncul pada awal 1998, keratan kecil ini cukup menjadi bahan wartawan memburu berita dengan cuba mengesahkan dakwaan itu daripada mulut perdana menteri ketika itu Dr Mahathir Mohamad sendiri.

Lihatlah bagaimana keratan kecil gosip itu berkembang menjadi episod politik yang maha dahsyat dan kes mahkamah yang maha gempar kemudiannya.

Perbandingan ini tidaklah membawa maksud gosip lebih benar daripada buku; atau kes mahkamah Anwar kemudiannya lebih palsu daripada dakwaan Dr Mahathir.

Ia hanya menjelaskan satu unjuran peristiwa bahawa gosip di media -- walau dianggap remeh dan layak dipedulikan oleh orang yang rendah akalnya -- boleh mendatangkan malapetaka politik suatu hari nanti.

Setidak-tidaknya malapetaka kepada Anwar dan penyokongnya -- termasuk pemimpin kumpulan media yang menerbitkan keratan kecil gosip tersebut!

(ii)

Ruangan 'Private Sydney' kelolaan Andrew Hornery bukan sahaja membongkar beberapa babak awal tabiat berbelanja Rosmah, ia juga menceritakan ke mana pergi suaminya Najib Abdul Razak dan gelagatnya sewaktu bercuti di kota besar itu.

Dengan dukungan maklumat blog Frockwriter, yang menjadi sandaran Hornery, peminat politik dapat mengintai di sebalik tabir kehidupan santai pasangan pertama negara ini.

Episod ini belum dibahaskan media secukupnya.

Fokus utama setakat ini -- termasuk penjelasan pereka fesyen Carl Kapp -- malah mendedahkan lagi sisi-sisi Rosmah yang sedia dicurigai ramai.

Reaksi Najib terhadap Kapp dan pereka fesyen Itali kegemaran ahli parlimen Pekan sewaktu berbual di penthouse semahal A$20,000 (RM65,100) semalam belum dibicarakan.

Media sendiri, termasuk Malaysiakini, setakat ini gagal mengesahkan daripada tuan punya badan. Apakah wajar seorang perdana menteri mendapat kemudahan seperti itu dan berapa kerap perbelanjaan dikeluarkan untuk kemudahan seumpamanya?

Jika media gagal mendapatkannya sekarang, mungkin tiba giliran ahli-ahli Dewan Rakyat membangkitkannya dalam persidangan Mac depan.

Kalau gagal juga di Dewan Rakyat, nampaknya hanya si isteri yang bakal menanggung cemuhan sedangkan sang suami yang memegang jawatan awam tertinggi ghaib daripada radar muhasabah rakyat.

Tidakkah ia berat sebelah dan ganjil?

(iii)

Rosmah, sebagai pendamping perdana menteri, sengaja mencari status selebriti.

Sebagai wanita pertama, status itu sepatutnya datang secara alami; bukan direkayasa melalui penampilan berlebihan di media arus perdana.

Namun Rosmah ingin menonjol sebagai ikon besar wanita; bukan sekadar selebriti biasa.

Kadang-kadang imej Rosmah jauh ke depan daripada ketua Wanita BN sendiri, jawatan kanan dalam kerajaan dan parti, sehingga Shahrizat Abdul Jalil kelihatan sekadar bayang-bayang isteri Najib.

Mujurlah muncul isu National Feedlot Corporation (NFC) dan keriuhan projek lembunya di Gemas -- dapatlah menteri berkenaan mencuri perhatian rakyat.

Di awal penonjolannya, Rosmah tidak menyedari ia telah meresahkan media apabila hampir setiap hari akhbar dan TV terpaksa memberitakan kegiatan, foto atau kenyataannya.

Remeh-temeh melayan karenah Rosmah dalam usahanya mendapatkan liputan di media sudah menjadi gosip tidak bertulis di kalangan barisan wartawan arus perdana sejak 2009, awal-awal Najib memegang tampuk kepemimpinan negara.

Penonjolan itu juga sekali gus membangkitkan rasa ingin tahu luar biasa pengguna media, yang juga pengundi dan rakyat negara ini.

Dan akibatnya -- seperti lumrah nasib semua manusia yang berkuasa, terkenal dan elitis -- ikon ini menjadi sasaran intipan dan umpatan ramai, termasuk ahli politik dan media.

Semakin besar penonjolannya, semakin ghairah pula rakyat bawahan ingin menyelak misteri kekuasaan, keelitan dan pengaruh Rosmah. Ibarat selebriti Barat dengan papparazinya!

Jadi media, sebagai saluran popular komunikasi antara elit dan rakyat bawahan, tidak mempunyai banyak pilihan kecuali memburu dan terus memburu ikon besar itu.

Sehingga? Sehingga ia lenyap daripada radar awam dan ikon atau selebriti baru pula muncul.

Fathi Aris Omar bertugas sebagai ketua pengarang di Malaysiakini.

Besaqnya kepala Aziz Bari... haha...

1 org komen
Gesa MB Kedah Letak Jawatan: Aziz Bari Sudah Besar Kepala?

APA pun masalah yang timbul lanjutan daripada isu tindakan tatatertib yang diambil ke atas 5 orang pelajar Kolej Universiti Isaniah (KUIN) dibawah Akta Universiti & Kolej Universiti (AUKU), Prof Dr Abdul Aziz Bari tidak tidak sama sekali wajar untuk menggesa Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Razak untuk melepaskan jawatannya.

Tidak cukup setakat itu Aziz Bari juga menyifatkan Azizan sebagai ‘menyerupai’ Barisan Nasional (BN) apabila mengambil keputusan tersebut.

Pada penulis, itu adalah kenyataan paling kurang ajar yang pernah dikeluarkan oleh seorang yang baru nak berjinak-jinak dalam politik keatas seorang pemimpin parti PAS merangkap Menteri Besar kerajaan Pakatan Rakyat yang telah lama berjasa kepada parti sehingga berjaya merampas Kedah buat kali pertama dari tangan BN pada 2008.

Aziz Baru fikir dia siapa dengan mengeluarkan kenyataan tersebut? Who are you?

Sudah cukup baik media dan blogger pro Pakatan Rakyat memberikan gelaran ‘pakar perlembagaan’ kepada Aziz Bari dikala tidak ada satu pun yang boleh dijadikan asas untuk menggelarkannya dengan gelaran itu. Tidak seperti akauntan dan jurutera yang mempunyai badan-badan seperti Malaysia Institute of Accountant (MIA) dan Board of Engineers (BoE) yang berkelayakan untuk mengiktiraf individu kepada profession itu, pakar perlembagaan tidak ada.

Malah tidak keterlaluan kalau penulis katakan, reputasi itu diberikan Pakatan Rakyat kepada Aziz Bari bagi mengangkat tinggi sebarang kenyataannya mengenai perlembagaan negara yang sering kali disalah tafsir oleh kerajaan BN/UMNO serta juak-juak mereka.

Justeru, tidak usahlah Aziz Bari nak merasakan dirinya tinggi daripada Ustaz Azizan, anda masih belum ke mana dalam politik dibandingkan dengan Ustaz Azizan yang telah lama bergelumang dengan politik dan membuktikan kebolehannya, sehingga dilantik ke jawatan Menteri Besar.

Dalam masa yang sama, penulis menggesa kepimpinan Pakatan Rakyat agar mengambil tindakan ke atas Aziz Bari. Jika dia masih belum memutuskan untuk menyertai mana-mana parti komponen Pakatan Rakyat, maka itu tindakan displin tidak boleh diambil ke atasnya, maka Aziz Bari perlu dipulau dari sebarang aktiviti yang membabitkan Pakatan Rakyat.

Lagipun Aziz Bari tidak punya apa sekarang, setelah mengambil keputusan untuk meletak jawatan sebagai pensyarah dari Universiti Islam Antarabangsa. Penulis mendengar, dia bergantug sepenuhnya kepada aktiviti-aktiviti dimana Pakatan Rakyat mempunyai kepentingan untuk mendapatkan wang tambahan atas khidmat sebagai konsultan.

Tanpa Pakatan Rakyat, Aziz Bari hanyalah pesara kerajaan yang berharap kepada pencen untuk hidup (itupun jika dia memilih opsyen tersebut).

Inilah yang penulis bimbangkan bila Aziz Bari menawarkan dirinya untuk bertanding sebagai calon Pakatan Rakyat dalam pilihanraya umum akan datang. Aziz Bari mungkin layak dari segi akademik tapi dari segi politik, dia tidak ubah seperti budak baru belajar berjalan. Bagaimana dia mahu berjaya dalam politik kalau sudut pandangnya terikat dengan akedemik semata-mata.- SPR

Shahrizat dah terlepaih cakap... kahkahkah...

0 org komen

Shahrizat: Beritahu saya pemimpin UMNO mana yang tiada masalah?

Disebalik tanda bahawa UMNO sedang berantakan disebabkan skandal rasuah dan pertelingkahan dalaman dikalangan pemimpin tingginya, Suruhanjaya Pencegah Rasuah telah mengumumkan bahawa satu pasukan khas akan dibentuk untuk menyiasat dakwaan bahawa keluarga Menteri UMNO Shahrizat Jalil telah menyalahgunakan dana awam berjumlah RM250 juta yang diperuntukkan bagi projek ternakan lembu NFC untuk kegunaan peribadi dan juga harta mewah.

Walaubagaimanapun, tanpa fokus kepada kemarahan rakyat, semua mata tertumpu pada drama yang sedang dimainkan UMNO. Walaupun Shahrizat telah membayangkan kesediaan beliau untuk meletak jawatan, adalah mustahil beliau akan membenarkan dirinya dipijak atau dijadikan kambing hitam oleh rakan-rakan parti politiknya.

Mata juga sedang tertumpu pada hakikat bahawa Najib yang sedang disiasat oleh kerajaan Perancis disebabkan dakwaan memakan rasuah bernilai RM570 juta daripada pembuat senjata gergasi DCN akan mampu untuk menangani isu NFC. Najib juga ialah presiden UMNO.

“Beritahu saya, pemimpin UMNO yang mana tiada masalah?” merupakan jawapan pantas Shahrizat apabila diminta memberi komen mengenai sama ada beliau akan bertindakbalas terhadap seruan untuk meletak jawatan seperti yang di laporkan oleh suratkahabr Sin Chew beberapa hari lepas.

Sandiwara UMNO-SPRM

Sememangnya rakyat berasa curiga kerana MACC telah sebelum ini telah menyerahkan kes itu kepada polis walaupun telah menerima laporan daripada ketua pembangkang, Anwar Ibrahim.

Kredibiliti pentadbiran Najib telah hilang apabila timblan ketua Polis Khalid Bakar telah mengumumkan bahawa tiada unsure pecah amanah semasa perhimpunan Agong UMNO baru-baru ini. Sering mendapat jolokan Pak Turut untuk kerajaan UMNO, Khalid telah dituduh sebagai cuba menyelamatkan parti itu daripada malu.

“Kita telah bertindak dengan mengikut prosedur apabila mengumpul fakta dan kenyataan sejak isu itu dilaporkan dalam Laporan Ketua Audit Negera. Kebanyakkan isu yang ditimbulkan pada laporan terhadap NFC telahpun kita ambil tindakan.” Ujar Pengarah SPRM Mustafar Ali dalam kenyataan beliau yang di siarkan pada Khamis.

SPRM juga pantas menyatakan bahawa ia tidak dapat mendedahkan fakta terperinci seperti yang termaktub dalam Seksyen 29(4) Akta Pencegah rasuah Malaysia 2009. “Kami telah memanggil pihak-pihak yang terbabit untuk memberi kerjasama kepada kami dan tidak mempolitikkan isu –isu yang boleh menjejaskan siasatan kami.” Ujar Mustafar lagi.

Mengambilkira tona defensive kenyataan tersebut, adalah jelas kepada pemerhati bahawa SPRM tidak akan beriya-iya menyiasat NFC atau Feedlot Kebangsaan, sebuah projek yang bertujuan untuk meningkatkan bekalan daging lembu tempatan kepada 40% pemakanan dan pada harga yang berpatutan.

Projek itu telah dianugerahkan kepada suami Shahrizat, Salleh Ismail dan anak-anak beliau pada 2006. Semasa itu, Muhyiddin memang portfolio Menteri Pertanian. Khairy Jamaluddin, menantu kepda Perdana Meteri ketika itu, Abdulah Badawi juga memainkan peranan penting dalam meluluskan projek itu kepada keluarga Shahrizat.

Bertanggungjawablah dan selamatkan kami, rakan-rakan beritahu Shahrizat

Ini dipercayai sebagai drama terbaru yang dimainkan UMNO untuk menyeru Shahrizat meletak jawatan dalam cabinet dan bertanggungjawab sebelum pilihanraya diadakan pada tahun depan.

Tiada siapa yang menyangka aka nada perubahan besar pada sikap pemimpin tertinggi UMNO yang sudah dikenali dengan rekod rasuah mereka- ini termasuk juga Shahrizat.

“Shahrizat dan juga UMNO sememangnya tidak malu. Isunya adalah kenapa pinjaman sebegitu diberikan kepada keluarga beliau sedangkan beliau memegang jawatan sebagai Menteri Kabinet. Mustahil mereka mendapat pinjaman itu sekiranya dia bukan menteri. Beliau dan keluarga beliau telah menidakkan hak rakyat Malaysia yang susah dan rajin daripada faedah pinjaman itu (bekalan daging murah kepada rakyat Malaysia),” beritahu timbalan Presiden PKR N Surendran kepada Malaysia Chronicle.

“Shahrizat juga tidak patut dipersalahkan seorang diri. UMNO lah yang harus lebih dipersalahkan. Disebabkan amalan politik mereka yang sering memberi makan kroni dan keluarga mereka daripada wang rakyat. “

Mangsa legasi rasuah Mahathir?

Mereka yang menyeru beliau letak jawatan sebelum beliau “dihalau” termasuk bekas perdana Menteri Mahathir Mohamad juga dikenali sebagai pemimpin yang mengembangkan sistem feudal dalam politik di mana pemimpin elit memegang segala aspek ekonomi dan politik negara.

Dalam laporan “Global Financial Integrity” baru-baru ini, Malaysia disenaraikan di tempat ke 4 paling banyak mengamalkan rasuah di dunia. Kita sudah kehilangan USD338 billion (RM1.08 trilion) dalam pengaliran wang haram pada dekad pertama untuk abad ini.

GFI juga menyatakan bahawa kenaikkan Malaysia ini “seiring dengan bebapa negara Asian.” Ada Januari lepas, telah dilaporkan RM930 billion telah keluar daripada Malaysia dari 200 hingga 2008 dan meningkat ke RM218 setahun daripada jumlah asal RM 71 billion pada masa itu.

Laporan ini sepatutnya menimbulkan kesedaran kepada pemimpin dunia bahawa ada keperluan untuk melakukan sesuatu demi menghapuskan pengeluaran haram ini,” ujar pengerusi GFI Raymond Baker dalam satu sidang akhbar.

Semasa laporan itu dikeluarkan, tidak hairanlah pemimpin UMNO yang pertama meragui laporan itu adalah Mukhriz Mahathir yang tinggal di Washington dan juga merupakan anak bongsu bekas PM itu.

Sekarang, Mahathir yang berusia 86 tahu dan telah memerintah Malaysia selama 22 tahun dikenali sebagai pemimpin yang banyak membazirkan wang cukai rakyat.

Malaysia Chronicle

UMNO kena simpan muka dalam poket lepaih ni... kahkahkah...

0 org komen

Dia cakap 40 minit, saya 20 minit sudah - Anwar

Harakahdaily,

KUALA LUMPUR, 28 Jan: "Dia boleh cakap 20 minit, saya 10 minit. Dia balas 20 minit dan saya jawab 10 minit."

Itulah cadangan yang dikemukakan Datuk Sri Anwar Ibrahim kepada Perdana Menteri, Datuk Sri Najib Razak dalam cadangan debat antara mereka.

Namun sehingga kini Najib tidak memberikan sebarang kesanggupan untuk debat ini.

Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan pula berkata, ia tidak perlu diadakan kerana ia budaya barat yang belum boleh diterima masyarakat negara ini.

Sebelum ini, badan penyelidikan, Merdeka Centre mencadangkan agar kedua-dua mereka berdebat.

Anwar Ibrahim mengalu-alukan idea berdebat dengan Najib sebagaimana disarankan oleh Merdeka Center berdasarkan penemuannya baru-baru ini.

Sehubungan itu kata Anwar, debat yang disyorkan wajar bagi menjawab persoalan-persoalan yang ditimbulkan terhadap Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Rakyat (PR).

“Masing-masing buat tuduhan, kita tuduh Barisan Nasional rasuah dan gagal tadbir negara, BN tuduh kita tidak tahu urus ekonomi, tuduh Anwar jadi alat DAP, masing-masing ada pendekatan dan kita cadang debat.

“Apa yang kita sebut, kita pertahankan, itu sebabnya kita perlu debat. Insya-Allah kita menang dan dapat tawan Putrajaya,” kata beliau pada Program Mesra Rakyat Bersama Penasihat Ekonomi Selangor di Stadium Sabak Bernam di sini baru-baru ini.

Hari ini, Anwar memberikan syarat dan cadangan yang cukup berat sebelah untuk Najib iaitu tempoh masa bercakap yang lebih untuk Najib.

Cadangan itu dikemukakan Anwar melalui twitternya hari ini.

Sikap Najib enggan berdebat ini dibidas oleh Ketua Penerangan PKR, Dr Muhammad Nur Manuty.

"Ini menampakkan betapa purbanya cara berfikir kepimpinan parti ini dan betapa gentarnya UMNO untuk berbicara secara bersemuka mengenai hak rakyat," katanya.

Kantoi, mantoi... berketoi-ketoi... kahkahkah...

0 org komen
Video seks 12 & 13 Jan 2011 kantoi!!

Video seks terbaru keluaran Dato T: Kantoi!! Anwar Tidak Berada Di Bangkok pada 12 & 13 Januari 2011!!!

Penipuan Dato T, Anwar berada di Indonesia BUKAN Bangkok

PAGI tadi penulis menulis mengenai dakwaan terbaru oleh Dato T ini kononnya ada kewujudan video seks terbaru yang mengaitkan dengan Dato Seri Anwar Ibrahim.

Baru sahaja sebentar tadi, penulis mendapat maklumat dari sumber yang menyatakan Anwar tidak berada di Bangkok pada 12 & 13 Januari 2011 seperti yang didakwa oleh Trio Dato T.

Sebaliknya, Anwar pada tarikh yang didakwa berada di Indonesia.

Kenyataan ini seterusnya menafikan kewujudan video yang dikatakam mirip Anwar itu. Dan jika Anwar tidak berada di Thailand seperti yang didakwa, imej siapa pula yang berada dalam rakaman tersebut?

Mungkinkah, trio Datuk T akan mengubah versi cerita mereka dengan mengatakan video tersebut dirakam di Indonesia pula?

Jika itu berlaku, maka sejarah memalukan yang pernah berlaku dalam kes perbicaraan liwat 1 akan berulang semula kali ini. Dalam kes tersebut, Anwar dikatakan meliwat Azizan Abu Bakar di Trivolli Villa pada 1993 bilamana bangunan itu tidak wujud pun pada waktu dan tarikh yang didakwa!!!

Nampaknya, cubaan kali kedua trio tajaan UMNO ini untuk memalukan Anwar buat kesekian kalinya, tidak menjadi kenyataan waima sebelum video tersebut tersebar pun.

Tapi dalam masa yang sama, penulis harap Datuk Seri Anwar dapat meneruskan semula tindakan saman ke atas orang orang ini agar cubaan seumpamanya dapat dihapuskan terus dimasa hadapan. -suarapakatanrakyat


****************************


KEADILAN: Rakyat tidak akan percaya video fitnah terbaru

KUALA LUMPUR 27 Jan: KEADILAN menegaskan rakyat tetap tidak akan percaya terhadap video fitnah terbaru yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim, kata Ketua Penerangan KEADILAN, Dr Muhammad Nur Manuty.

Beliau mengulas dakwaan salah seorang 'Trio Datuk T', Datuk Shuib Lazim yang mendakwa terdapat satu lagi video yang dikaitkan dengan ketua pembangkang itu.

Menurut Muhammad Nur, video fitnah tersebut tidak berkesan untuk menjatuhkan kredibiliti Anwar, malah terdapat kajian menunjukkan majoriti rakyat di negara ini tidak mempercayainya.

"Masyarakat tidak percaya dengan video ini. Janganlah buat kerja tidak berfaedah di sisi Islam. Islam mahukan umatnya mengamalkan kehidupan aman dan bukannya kerja jahat sebegini," katanya kepada Keadilandaily.

Sehubungan itu, beliau menyeru agar ketiga individu berkenaan segera bertaubat dan kembali ke pangkal jalan.

"Saya nasihatkan Datuk T hentikanlah amalan keji. Mengaibkan orang lain adalah sesuatu perbuatan yang keji dan berdosa besar. Sepatutnya mereka insaf dan bertaubat," ujarnya.

Utusan Malaysia hari ini melaporkan Shuib, yang juga bekas bendahari PERKASA, mendakwa video terbaru itu dirakam pada 12 dan 13 Januari tahun lalu di Thailand.

Shuib turut mencabar Anwar membuktikan dakwaan mereka salah atau berdepan dengan pendedahan video berkenaan.

Pada 24 Jun lalu, Shuib dan dua lagi Trio Datuk T, iaitu bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan Ahli Perniagaan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah dijatuhkan hukuman oleh Mahkamah Majistret Kuala Lumpur.

Mereka didakwa selepas menayangkan sebuah video seks fitnah terhadap Anwar di sebuah hotel kepada sekumpulan wartawan pada Mac tahun yang sama.

Bagaimanapun Anwar dan pimpinan KEADILAN menafikan sekeras-kerasnya dakwaan berkenaan sebagai satu lagi usaha untuk menjatuhkan dan mengaibkan Ahli Parlimen Permatang Pauh itu.

Pada Oktober tahun lalu, Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya Universiti Malaya (UMCEDEL) mendapati majoriti responden tidak percaya dengan video seks yang dikaitkan dengan Anwar.

- Warta Jingga

************************


Video baru 'Datuk T': Saya tak tahu, kata Najib
12:49AM Jan 28, 2012

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata beliau tidak tahu menahu mengenai satu video baru yang didakwa melibatkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ditanya dalam sidang media lewat malam ini selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi Umno di PWTC, Najib juga berkata perkara itu sepatutnya ditanya kepada Datuk T yang membuat dakwaan itu.

"Saya tak tahu, kena tanya dialah, jangan tanya saya," katanya.

Ditanya sekiranya beliau telah menonton video tersebut, Najib juga berkata beliau tidak tahu.

"Saya tak tahu. Saya tak ada makluman... Pasal video (pula) tengah-tengah malam ini," katanya lagi yang ketawa besar.

Semalam, 'Trio Datuk T' yang menayangkan video seks yang mereka dakwa pelakunya adalah ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, mencabar Anwar membuktikan yang mereka salah atau berdepan dengan satu lagi pendedahan video yang "lebih dahsyat".

Dalam laporan muka depan akhbar harian berbahasa Melayu - Utusan Malaysia - salah seorang anggota Trio 'Datuk T, yang juga bekas bendahari PERKASA, Datuk Shuib Lazim (kanan), berkata video baru itu dirakamkan pada 12 dan 13 Januari tahun lalu di Thailand.

Shuib berkata beliau sendiri telah menonton rakaman video ini selepas diberikan oleh seorang lagi anggota trio Datuk T, Datuk Shazryl Ekay Abdullah.

Shuib menambah Anwar perlu segera menyaman Trio Datuk T, termasuk bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik, jika mana-mana penganalisis forensik antarabangsa boleh membuktikan bahawa pelaku dalam video seks pertama yang didedahkan Mac lalu, adalah bukan Anwar.

- Salhan K Ahmad - Malaysia Kini
Related Posts with Thumbnails