Tuesday, February 26

BUKTI bergambar kata-kata TGNA tu betoi... [Saksikan...]

BIAR RAKAMAN GAMBAR BERBICARA BAGAIMANA UMNO/BN JADIKAN RAKYAT DALAM PEMBERIAN BR1M UMPAMA HAIWAN.

"BN jadikan rakyat umpama haiwan" ertinya Kerajaan UMNO/BN dibawah pimpinan Najib Razak cuba nak ambil dan tawan hati rakyat agar menyokong dan memberikan undi kepada UMNO/BN pada PRU 13 akan datang ini saling tak tumpah sebiji seketul macam layan haiwan ketika memberikan BR1M.

Menurut TGNA, seharusnya sebagai pemimpin negara mereka perlu diberikan ilmu dan bukannya wang ringgit atau kebendaan.

Lebih menyedihkan ada warga yang pengsan kerana tunggu beratur panjang.

Ada lokasi seperti di Johor Bahru berebut, tolak menolak berlaku hingga terpaksa pihak polis dan Rela masuk campur meredakan keadaan.

Yang jadi mangsanya ialah warga yang miskin dan berpendapatan rendah rata-rata berumur 50 tahun keatas.

Mengapa perlu suruh rakyat beratur panjang selepas mendengar celoteh yang karut marut dari pemimpin UMNO/BN sebelum nak ambil voucher RM500?

Bukankah pada borang permohonan BR1M ada diminta no akaun bank?

Mengapa tidak disalurkan terus kedalam akaun penerima yang dikategorikan layak?

Bukankah ini memberi maksud jua yang UMNO cuba nak layan penerima BR1M macam haiwan..Seperti menabur dedak kepada ayam untuk pujuk dan kemudianya cekup terus sembelih?

Dimana silap dan salahnya kata-kata kiasan yang dihujahkan oleh Mursyidul Am PAS, TGNA, ini? ~ Omak kau


13 comments:

  1. Kerajaan penyembelih!!! .Perbuatan lahanat

    Tabur dedak, tangkap sembelih.

    Bagi gula2 kat budak2, lepas tu cabul/rogol.

    Maka bersamaan lah dgn bagi BRIM ini. Paksa dengaq ceramah, Paksa buat aku janji, paksa undi. Maka tergadailah BODY...

    ReplyDelete
  2. surat dari kementerian kewangan tapi ada surat omno juga dikepil bersama ap ni. orang bagi senang rakyat bukan duk bagi jadi susah nak ambik 500 tu seronok sangat tengok rakyat bawahan berebut rebut kata sistem canggih bank in saja dalam akaun penerima

    ReplyDelete
  3. memang betul. rakyat x sedar, kuasa rakyat sebenarnya mengatasi kuasa PM. mana boleh PM layan kita mcm ni.. sedarlah wahai rakyat malaysia. sanggupkah anda ditahun2 mendatang berbaris berjam2 sampai nak pengsan, waktu solat pun dah lepas, walhal kita boleh minta lebih dari BRIM sekiranya kita bersatu. tapi sayangnya. semuanya tamak harta. x fikir sedalam-dalamnya.

    ReplyDelete
  4. dekat navy base lumut pun huruhara jgk, info staf bsn

    ReplyDelete
  5. najib bagi BR1m pada rakyat kak mah bawak guna Broom kasi sapu abis, padan muke mlayu 550 thn kene tipoo ngan keturunan mamak pedukang

    ReplyDelete
  6. Salam Sdr Blogger;

    Bab duit ini susah sikit nak sabarkan orang, tapi kalau sepakat, apa kata kita pulau bagi pengagihan terkini, Tunggun sebulan dua ini tukar kerajaan, kita tidak di spin lagi.
    Mohon PR rancang, agar bila dapat mandat memerintahn saja perkara ini boleh dilaksanakan dengan lebin teratur.
    Program pengagihan wang kpd rakyat yg kurang mampu ini juga asalnya diwar2kan oleh PR, tetapi diambil ceduk oleh umno. Dengan cedukan yg kurang faham inilah yg menyebabkan penyampaiannya tungganglanggang.
    Harap PR ambil perhatian tentang perkara ini...

    ReplyDelete
  7. simpati untuk mu wahai teman teman yang masih tak perasan lagi perbuatan dia orang kepada kalian tak kan setiap tahun ini macam kita mau nian nian hau bukan puhau

    ReplyDelete
  8. Ambik jangan tak ambil...
    Itu semua duit rakyat. Bukan duit BN/Umno.

    Cuma umno saja yang perasan itu duit poket UMno.
    Mereka menyalahgunakan duit rakyat dgn mengatakan itu duit mereka sambil memperleceh2kan pihak pembangkang tidak memberi sepertimana mereka.

    So.... dia orang bagi kita ambil.....undi BN jangan sekali.

    ReplyDelete
  9. Cara nak sampaikan tu kita tak setuju la. Macam la duit 500 tu banyak sangat sampai nak bertolak2 dan berebut2. Klu tengok gambar tu ramainya orang bangsa aku...

    ReplyDelete
  10. orang bagi ambil aje lah!
    tak payah nak komplen itu ini,
    soal pangkah hak individu ....
    jangan fikir macam haiwan,
    tak nak tak usah ambil BRIM, tak usah pangkah BN
    touch and go.

    ReplyDelete
  11. Pemberian BRIM kepada rakyat adalah rasuah PILIHAN RAYA yang sebelum ini dibuat di Sabah dan Sarawak. Bedzanya dulu, duit dibagi tanpa isi borang seperti sekarang yang nampak lebih formal untuk bantu rakyat kononnya.
    Betul seperti kata TGNA yang kerajaan buat kita macam haiwan bila nak dekat pilihan raya.....Sehubungan dengan itu wajib kita hapuskan UMNO/BN dalam PRU13 nanti. Insyaallah!!!!!!

    ReplyDelete
  12. Saudara betul ....ini bukan macam zaman dulu-dulu lagi....orang kaya tabur duit,orang miskin berebut-rebut....semua orang ada akaun bank....kalaupun nak bagi vaucher (terutama kepada yang tak ada kaun bank), boleh bagi melalui ketua kampung/ daerah dsb...

    ReplyDelete

Suka hampa la nak komen ka tak... dan, aku punya suka la nak publish ka tak...

Mau dok ingat, yang berahi sangat nak memaki orang berkarung-karung tuh, sila ke blog pecacai Umno okey... Sebab blog pecacai Umno memang dicipta untuk maki makian, terima kasih.

Hehe...

Related Posts with Thumbnails