Saturday, March 2

Lahad Datu: Mai tengok apa kata DSAI...

INSIDEN LAHAD DATU: KENAPA KERAJAAN AMBIL MUDAH ISU KESELAMATAN NEGARA? - Anwar Ibrahim

Saya ucapkan takziah kepada keluarga dua anggota keselamatan negara, Inspektor Zulkifli Mamat dan Sarjan Sabaruddin dari Unit 69 Komando yang terkorban dalam insiden bersenjata di Lahad Datu, Sabah hari ini.

Kerajaan Malaysia di bawah kepimpinan Dato' Sri Najib Razak dan menteri yang bertanggungjawab menjaga urusan keselamatan dan pertahanan negara sewajarnya tampil menjelaskan kepada rakyat tentang peristiwa berdarah ini.

Mengapa sebegitu mudah sempadan negara dibolosi oleh sekumpulan warga asing bersenjata dan mengapakah kerajaan begitu berkompromi dalam menyelesaikan isu ini? Isu keselamatan negara tak sewajarnya dipandang remeh dan diambil mudah oleh pihak kerajaan. Rakyat perlu diberikan maklumat mengenai apa yang berlaku.

ANWAR IBRAHIM, 1 Mac 2013


17 comments:

  1. MOHON BLOGGER BUAT PENDEDAHAN. SBB MEDIA MASSA BANGANG

    ReplyDelete
  2. hanya warga lahad datu tahu cerita sebenar.. media umno sedang berhempas pulas untuk mengaiktan pakatan tentang isu ini

    ReplyDelete
  3. jangan lupa pru13 ubah tetap ubah tak perlu gelabah itu adat bertempur ada menang ada tewas

    ReplyDelete
  4. Apa hal nak kaitkan Pakatan dengan isu ini. Tak masuk deka akal. Kalau ya pun pakatan yg rancang camna papasukan keselamatan tak dpt halang penceroboh dari memasuki perairan kita? Ada ke tentera dan polis dibawah seliaan Pakatan? Bila masa polis dan tentera dibawah kuasa pakatan dan sewenang2nya membenarkan penceroboh memasuki kawan kita?

    ReplyDelete
  5. hari ada bukti dari filipina sendri, PENCEROBOHAN DIDALANGI OLEH ANUAR IBRAHIM!!! apa anuar nak tipu lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. MEMANG SAH SALAH ANWAR IBRAHIM...SEBABNYA DIA SELAKU PERDANA MENTERI..DIA TAHU SEMUA MALAH BERKUASA PENUH ATAS APA YG BERLAKU..DIA PUN MENJAWAT JAWATAN MENTERI DALAM NEGERI,MENTERI PERTAHANAN..SEBAGAI PERDANA MERTERI MMG PATUT ANWAR DISALAHKAN ATAS APA YG BERLAKU DI SABAH MUTAKHIR NIE...XKE BEGITU WAHAI PENCHAICAI UMNO/BN LAKNATTULLAH.

      Delete
    2. sabar boleh x semua......berdoa jew...

      Delete
    3. SEKARANG TAK BOLEH MENUNDING JARI.....
      ADA MATA TENGOK,
      ADA TELINGA DENGAR,
      ADA MULUT DIAM....(ISA)
      HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAAHA....

      Delete
    4. Taktik BN sama dgn Zionis Israil: kita pukul orang, kita yang nangis. Kerana kita yang menguasai media, kita hebahkan siang malam fitnah kita tu. Halal haram, dosa pahala, kah kah kah kah kah kah. Mini dajjal dah timbul di akhir zaman ni!

      Delete
  6. always update ya bro!

    ReplyDelete
  7. Pemberontak datang umpama pencuri, ia datang ketika pemilik rumah sedang terlena di waktu malam. kehadiran mereka amat berbahaya, jika pipi kananmu di tampar jangan sampai ia menampar pipi kirimu kerana tamparan kedua engkau pasti mati. hidangan lazat dalam pinggan telah kita beri sebaliknya mereka mengembalikan pinggan yang dipenuhi oleh najis. nampak seolah wajah mereka takut sebaliknya mereka bersedia untuk menikam belakang dengan mata merah sambil gigi mengkerutup, mereka umpama kubur yang di atasnya nampak indah kerana ditaburi bunga- bungaan sebaliknya di dalamnya itu ada bangkai.

    ReplyDelete
  8. Najib sibuk dok berkempen undi BN..mcm ni ke PM lau negara dah kene ceroboh pun sibuk cakap UNDILAH BN untuk mase depan..ape kejadah ni semua.bila polis dah mati bru nk naik pangkat..time hidup xnk pulak bagi naik pangkat..tah ape2 kerajaan

    ReplyDelete
  9. asal dah mati bru nk naik pangkat?..gila ke ape..time idup dlu sebelah mate pun xpandang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh! Tu utk keluarga perwira tu dpt bantuan/pencen. Kalo naik pangkat byk la sket dpt. Bangang!

      Delete
  10. MOHON DISEBARKAN KONSPIRASI JIJIK BN KPD RAKYAT...BUKTI KUKUH ,GMBAR DLL UTK RKYT MENILAI ....

    ReplyDelete
  11. selagi belum ada pm yg leh jadi imam solat subuh.. kawe tok pangkah parti pm tue..

    ReplyDelete
  12. Weh akhbar Filipina punya artikel takut keluarkan ke...

    ReplyDelete

Suka hampa la nak komen ka tak... dan, aku punya suka la nak publish ka tak...

Mau dok ingat, yang berahi sangat nak memaki orang berkarung-karung tuh, sila ke blog pecacai Umno okey... Sebab blog pecacai Umno memang dicipta untuk maki makian, terima kasih.

Hehe...

Related Posts with Thumbnails