Sunday, March 3

Lahat Datu: GAMBAR penceroboh bersenjata M16 yang dibunuh penduduk kampung disebar

Perkembangan Di Lahad Datu dan Semporna

Penduduk bertindak memukul sehingga mati lelaki bersenjata M16, yang dipercayai terlibat dalam serangan hendap mengorbankan lima anggota polis, di Kampung Sri Jaya, Siminul, Semporna semalam. Kelihatan mayat lelaki itu diletakkan berdekatan sebuah pokok di kampung tersebut. - Foto Bernama

Penceroboh Sulu tumpas !


Terkini dari rakyat Sabah..!

Seorang anggota penceroboh MATI ditembak oleh penduduk kampung Senallang Laut Semporna. Dilaporkan penduduk kampung penuh berani merampas M16 si penceroboh dan terus membedil menyebabkan penceroboh tersebut terbunuh.

Penduduk kampung terpaksa berjuang sendiri ketika seorang militan yang cuba menjadikan mereka tebusan dengan memukul dan menetak militan berkenaan yang bersenjata M16 sehingga mati di Kampung Senallang Lama, Semporna.~ Foto FB

Kedua-dua gambar adalah kejadian yang sama yang melibatkan hanya seorang penceroboh bersenjata M16 terbunuh...


23 comments:

  1. penceroboh banyak maknanya ada dimana mana penceroboh hak Allah besar dosanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, tidak melaksanakan hukum hudud adalah salah satu daripadanya. Inikan pula penceroboh ini menceroboh dan mencabuli keselamatan negara. Patut kita perangi habis-habisan.

      Kalau anda tidak keberatan, bolehlah singgah untuk melihat entri terbaru mengenai pendedahan status luar biasa bagi diri anda. Entri ini masih baru lagi, dan belum ada yang 'copy paste' ke blog lain:

      1. Bagaimana hendak memperbaharui pengalaman?
      2. Bagaimana hendak mengkaji dalam sesuatu latihan?
      3. Apakah beza tabiat orang yang peramah berbanding dengan orang yang suka bersendirian?
      4. Ke manakah masa kita menghilang?
      5. Pentingnya masa walaupun sedikit?
      6. Anda cenderung dalam personaliti yang mana? (aktif atau pasif)
      7. Proses pembentukan status luar biasa?
      8. Kajian mengenai status luar biasa bagi diri anda?

      Mari tengok tutorial cara nak buat isi kandungan blog posting (sitemap cool) yang boleh senang dirujuk kalau pengunjung blog nak cari entri-entri dalam blog anda yang dah lepas... Klik [sini]

      Delete
  2. Sultan Sulu... Malaysia dah nak Pilihanraya umum ni. Berapa bulan mungkin minggu lagi nak pilihanraya umum. Jgnlah buat kacau. Parti2 pro-Islam dah nak menang Pilihanraya dah, kerajaan sekular Mlaysia bakal runtuh, ko nak kacau buat apa?? Jgn sebab kau orang, darurat diisytihar di Sabah, dan pilihanraya ditangguhkan. Kamonlah, sampai bila kita nak biar golongan pengejek hukum Islam memerintah Malaysia. Kalau diorg kekal berkuasa sebab kekacauan di Sabah, apalah gunanya gelaran Kesultanan Sulu Darul Islam????

    Ok, kalau Pembangkang menang pilihanraya nanti, kita boleh runding kenaikan harga pajakan seperti mana Lim Guan Eng naikkan harga pajakan Penang yg kpd Kedah. Ok, setuju??? Jgn sebab ko, golongan pro-Islam gagal mendaulatkan Islam di Malaysia menerusi Pilihanraya....Tak rasa berdosa ke??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tak serik2 ngan incident ni ek? Nak berbaik2 ngan org yg dah buat kacau nak naikkan lagi harga pajak? Hilang akal je apa?

      Delete
    2. asal menang sanggup buat apa saja?

      Delete
    3. bodoh...kalau nak tahu negara sekular..anda tak boleh sesuka hati nak beribadat/pakai tudung..contoh turkey dahulu.......sila kaji balik perlembagaan malaysia.....islam adalah agama negara malaysiamanakala bukan islam bebas beragama..agong bersumpah atas nama Allah... yang
      pajakan pulau pinang kalau tak silap hanya 10 ribu sahaja..manakala air yang dijual kedah ke pulau pinang
      adalah antara termurah...selagi pas tertakluk buku jingga..selagi tulah jangan harap tertegak hukum islam

      Delete
    4. macai dikesan di perairan blog shalehudin.blogspot.com. first of all, mmg patut naik harga pajak tu, pasal harga pajak RM 5300 setahun tu terlalu murah untuk Sabah. Dan kita masih still ada perjanjian pajakan dgn SUlu. Second, kenapa perairan negara begitu mudah lolos?? mana scorpene? mana radar pengesan canggih??? Atau ini memang dirancang sebab Sultan Sulu ni kawan baik UMNO sebab dtg PAU 2012??? Walaupun Islam agama persekutuan, tapi tak guna kalau pemimpin UMNO sendiri tak beramal dgn amalan Islam... Anak Najib kaki sosial, anak Mahathir ada saham dlm San miguel, tengku adnan ada saham judi, itu mendaulatkan Islam??? Macai UMNolah bodoh...

      Delete
    5. Macai tak faham apa aku ckp. Sebenarnya, aku nak sindir Sultan SUlu yg terpukau dgn kekayaan negeri Sabah sehingga sanggup cuba merampas Sabah, yg kerananya pilihanraya umum boleh ditangguhkan. Apa guna gelaran kesultanan sulu darul Islam kalau dia sendiri menghalang kenaikan pemerintah yg lebih berjiwa Islam menerusi pilihanraya disebabkan sikap tamaknya nak rampas Sabah. Aku sindir Sultan SUlu dgn ajak dia naikkan pajak Sabah lepas PRU untuk perli sikap dia yg mudah dibeli dgn kekayaan hingga menyebabkan rakyat Malaysia gagal menaikkan pemimpin berjiwa Islam...

      Delete
    6. Ini membuktikan ramai di kalangan kita yang kurang bijak bila bertindak

      Delete
  3. Salam sejahtera kepada rakyat malaysia dan pasukan keselamatan negara yang sedang berjuang di Sabah. Saya menjemput seluruh rakyat malaysia pertimbangkan pendapat saya ini. Seperti mana semua sedia maklum bahawa perubahan kerajaan pada pilihanraya akan datang sudah jelas dan arus perubahan ini bermula dari Sabah.
    Tiba tiba kita dapati segorombolan penganas mendarat dan mengepong kampung kita lengkap dengan bersenjata. Sungguh menghairankan kerana pasukan keselamatan tidak dapat mengesan pergerakan penganas penganas ini. Kemudian kita melihat dan mendengar menteri pertahanan menyatakan bahawa mereka ini bukannya penganas ataupun pembunuh dan melibatkan pasukan polis untuk mengendalikan masalah ini. Kini keadaan sudah tidak terkawal dengan ramai anngota polis yang terkorban dan masalah ini mula tersebar ke tempat lain di Sabah. Tentera masih belum lagi mengambil alih operasi dari pihak polis.
    Kesimpulan yang boleh kita buat ialah...adakah ini satu rancangan pihak pemerentah untuk tidak mengadakan pilihanraya di sabah dengan mengisthiarkan darurat di sabah kerana dengan tidak melibatkan sabah dalam pilihan raya akan datang, pemerentah boleh memenangi pilihanraya dengan mudah?
    Adakah ini salah satu daripada rancangan pemerentah sekarang yang menyebut mereka mesti memenangi pilihanraya akan datang dengan apa jua cara sekalipun?
    Adakah para pati dari filipina yang diberikan kad pengenalan biru kini digunakan untuk mencapai hasrat parti pemerentah untuk memenangi pilihanraya dengan apa cara sekalipun?
    Saya menyeru semua rakyat bangsa malaysia supaya memikirkan perkara ini dan setiap titik darah para wira wira kita yang gugur tidak dibiarkan sia sia sahaja. Kepada keluarga wira wira jati malaysia yang tergugur, saya sangat bersimpati dan ucapkan takziah. Kepada wira wira yang kita yang bertugas dalam operasi ini saya mengucapkan SELAMAT BERJUANG DAN KAMI BERDOA UNTUK KEJAYAAN MU WIRA WIRA KU. HIDUP WIRA WIRA KU! ANDA SEMUA ADALAH KEBANGGAAN DAN HARAPAN BANGSA DAN NEGARA! INILAH BARISAN KITA...YANG SIAP SEDIA BERJUANG......

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya harap benda2 gini tidak harus dipolitikkan buat masa sekarang..kasihanilah dan fahamilah perasaan kami di sabah...mlm td pun mcm ada satu kejadian di sandakan...ptg di kinabatangan...diharap semua dpt bersabar dalam berpolitik dan sama-sama doakan kesejahteraan dan keselamatan kami di bumi Sabah..=)

      Delete
  4. hmm...sedara biaq betui dengan warkah sedara tau????/....hang tak penah pi sabah dan tengok keadaan di sana jangan nak tuduh melulu la no!!!!!!...bawak mengucap pasai, orang macam hang memang suka menangguk diair yang keroh kan???....so kalau hang dah hari2 boleh makan roti canai jagalah dan sokonglah kerajaan yg memerintah negara dengan aman dan tenteram ini, jangan pulak sok hang tak dapat makan roti canai hang maki hamun orang yang hang sokong kononnya dialah kerajaan adil dan saksama yang pernah hang pangkah kononnya la??......lu pikiaq la sendiri bro....???...

    ReplyDelete
    Replies
    1. so, la ni dah tak aman damai dah di Sabah.. jadi nak sokong sapa pulak?

      Delete
    2. pandai ckp je semuanya bila jadi mcm ni pemerintah juga yg cuba selesaikan. Yg lain cuba politikkan. Buat malu je menagih undi kalau mcm ni caranya...

      Delete
    3. kepada mulut-mulut cabul yang menuduh kerajaan tak tentu pasal hentikanlah.....jangan sampai kamu jadi orang yang muflis diakhirat...jemputlah datang ke sabah baru keluar cerita....kami lahir dan membesar disabah...dan sedang berhadapan dengan situasi begini...kami menghargai apapun tindakan pihak kerajaan...

      Delete
  5. Bagai ayam si tombong, kokok berderai-derai, ekor bergelimang tahi.... KONSPIRASI dari PENCEROBOH SULU dan UMNOBN....semua ini berlaku selepas RCI berkenaan pemberian IC di Sabah....dan kenapa pula SYAITAN SULU berkata "jgn hantar kami pulang ke filipina".....takkan lah tak leh agak apa yang berlaku.....sekarang ini SENJATA UMNOBN telah makan tuan......project IC SULU geng telah makan balik bOMOh nya DR MAHATHIR....telor dia dah masuk dalam skang ni.....dan agenda terbaru UMNOBN adalah cubaan kaitkan dengan Parti pembangkang....gunakan pulak agensi2 luar untuk support....Media Filipino digunakan , reuters digunakan....hoi NAJIB/MAHATHIR berapa juta ko bayar untuk buat cerita palsu ni....untuk burukkan pakatan rakyat.....common la RAKYAT sabah nak kerajaan yang adil....bukan kerajaan penindas....minta pulak tolong ngan SAMSENG2 pengganas SYAITAN SULUK.........pada ANGGOTA KESELAMATAN KITA di garisan hadapan....SAYA doakan kalian agar selamat...percayalah jika kalian mati..insyallah mati Syahid...kerana mempertahan kan masuah Agama Bangsa dan Negara....kalau ada yg pernah belasah kitorang masa bersih 1.0 , 2.0 hari tu...kitorang kira maaf lah.... walau pun pukul2 manja... skang ni giliran anda pula untuk buktikan kesetiaan kepada negara kita yg tercinta.... pada keluarga2 anggota keselamatan pula...relakan pemergian mereka untuk memperjuangkan negara kita. AMARAN untuk PENCEROBOH SULU...walaupun korang dapat IC PROJECT....jgn ingat korang boleh lepas....kenapa?....pasal IC PROJECT ni ada dalam list...kerajaan baru nanti akan track kamu sampai lubang cacing!
    Reply

    ReplyDelete
  6. http://4.bp.blogspot.com/-i4lSadtZgIE/UTNrpNtUNTI/AAAAAAAAfGE/mHq2djndmZM/s1600/KERATAN+AKHBAR+SULTAN+SULU+AHLI+UMNO.jpg

    ReplyDelete
  7. Sekarang bukan masanya nak salahkan/kaitkan mana-mana individu tak kira dari sebelah mana pun.Apa yang penting marilah kita doakan kepada semua anggota keselamatan kita PDRM/ATM dan semua yang terlibat disana agar beroleh kekuatan fizikal/mental dan penuh ketakwaan kepada ALLAH demi mempertahankan kedaulatan negara Malaysia yang amat kita sayangi ini.Kesedihan dan kepiluan apabila mendengar berita tentang kehilangan nyawa anggota keselamatan kita amat meruntun jiwa kita apatah lagi ahli keluarga yang menerima berita musibah itu (Berat telinga mendengar,berat lagi bagi yang menanggungnya),sama-samalah kita sedekahkan Al-Fatihah buat mereka yang gugur.Buat saudara2ku di Seluruh negara dan di Sabah khususnya bersamalah kita memohon kehadrat ALLAH supaya semua ini dapat dihentikan,Sesungguhnya Engkaulah yang menetukan segala yang baik uatau buruk itu dengan kekuasaan dan hikmahmu Ya ALLAH....Amin Ya Robbal Alamin.

    ReplyDelete
  8. kita islam. tak perlu la bergaduh.

    ReplyDelete
  9. Adakah Najib mahu korbankan Sabah demi menyelamatkan kantung kroni2 umno dari terlepas ke tangan rakyat??? Ya Allah, kurniakan kami seorang pemimpin yang akan bangkit di tengah2 kegelapan untuk mengetuai kebangkitan rakyat menentang kezaliman dan penyelewengan pemimpin umno..Amin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. semakin banyak solat hajat dibuat oleh org2 tu, semakin banyak dan terserlah pekong org3 tu. allah swt telah tnjuk di dunia lagi...

      Delete
  10. tu je la modal nya... jgn salahkan sesiapa, tp sebelum ni modal dia syukurla malaysia aman... pr menang, malaysia huru hara... cynthia

    ReplyDelete

Suka hampa la nak komen ka tak... dan, aku punya suka la nak publish ka tak...

Mau dok ingat, yang berahi sangat nak memaki orang berkarung-karung tuh, sila ke blog pecacai Umno okey... Sebab blog pecacai Umno memang dicipta untuk maki makian, terima kasih.

Hehe...

Related Posts with Thumbnails