Friday, March 1

Senarai Wira Yang Terkorban Dan Tercedara Dalam Insiden Lahad Datu

Foto : Allahyarham Insp Zulkifli Mamat bersama isteri dan anak-anaknya

1. Inspektor 17992 Zulkifli B. Mamat (Terkorban)

2. Koperal 113088 Sabarudin B. Daud (Terkorban)

3. Koperal 152133 Mohd Tarmizi B. Hashim (Cedera di tangan dan kaki – kini ditempatkan di Hospital Lahad Datu)

4. Koperal 135383 Azman B. Ampong (Cedera di punggung/peha – kini ditempatkan di Hospital Lahad Datu) – Baru diberitakan sekitar jam 6 petang tadi Kpl Azman telah meninggal dunia.

5. Konstabel 176533 Mohamad Qaiyum’aiqal B. Zolkifli (Cedera di bahu kanan dan kedua-dua kaki – kini ditempatkan di Hospital Sandakan)

Saya turut bersama-sama warga Malaysia yang perihatin mengucapkan takziah kepada seluruh ahli keluarga mangsa korban dan cedera dalam insiden pencerobohan di Lahad Datu. Al-Fatihah buat wira-wira negara yang terkorban.


9 comments:

  1. Semoga Allah mencucuri rahmat pada pejuang2 Kesultanan Sulu dalam menuntut hak mereka yang sebenar.

    Jangan lah kita yang mengaku islam menjadi perampas dgn mengiktiraf sendiri tanah yang di rampas dan diserahkan oleh penjajah British dpd rakyat dan Kesultanan Sulu tempoh hari.

    Adakah ini sifat orang-orang Islam mengakui hak yang bukan haknya?

    Bukalah buku2 sejarah dan surat2 perjanjian dgn Kesultanan Sulu yang masih di simpan oleh pewaris2 Kesultanan Sulu. Maka, kita akan tahu siapa perompak dan penipu yang sebenarnya.

    ReplyDelete
  2. Patutnya kerajaan Malaysia hantar Najib dan Kerismuddin telanjang di barisan depan menghadapi penceroboh penceroboh berkenaan. Dok sibuk tunjuk keris telanjang kepada rakyat sendiri buat apa?.

    Apa [un takziah saya ucapkan kepada keluarga pahlawan2 Malaysia yang terkorban.Muga Allah mencucurirahmat ke atas roh mereka.

    Najib dan UMNO BN patut dibersarakan kerana hanya pandai tunjuk lagak dan berani kepada rakyat sendiri.

    ABU !!!!!

    ReplyDelete
  3. Bingai. Negara kena ceroboh pun masih nak main wayang politik.

    ReplyDelete
  4. pada yg ckp pandai apa kata korang p regester masuk tentera pastu tawar diri berjuang di lahad datu setakat cakap pandai xguna juga umpama anjing yg pandai menyalak tapi takut.xpayah nak tunjuk hero kata sana kata sini ok pegi masuk tentera dulu pas habis berjuang kat lahad datu klu hidup korang chat semula kata je la apa pun ok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul2..
      Masuk tentera jangan masuk polis.
      Kalau negara kena ceroboh korang lek dulu bagi polis jaga lawan gerila bersenjata...
      Korang tggu arahan lanjut kalau ada la..

      Delete
  5. ckp saja pandai maki sana maki sini apa kata pegi regester masuk tentera pastu tawar diri pegi bertahankan lahar datu sekurangnya klu mati tetap di angap wira dari mati dapat dosa mengata sana sini jangan jadi anjing ygbsuka menyalak saja.

    ReplyDelete
  6. ini mesti annuar punya angkara sbb dia suka tengok negara kucar kacir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandai la ko hairie. tak sesia mak bapak ko antar ko sekolah.

      Delete

Suka hampa la nak komen ka tak... dan, aku punya suka la nak publish ka tak...

Mau dok ingat, yang berahi sangat nak memaki orang berkarung-karung tuh, sila ke blog pecacai Umno okey... Sebab blog pecacai Umno memang dicipta untuk maki makian, terima kasih.

Hehe...

Related Posts with Thumbnails